Zwartemeerse Boys hakt Sweel (zon) met 0-4 in de pan

De hoofdmacht van Sweel (zon) ging zondagmiddag op eigen veld tegen Zwartemeerse Boys hard onderuit. De rode lantaarndrager uit Zwartemeer won het duel met 0-4. Bij rust was de stand 0-1.

In de beginfase zette Sweel wel druk op de verdediging van de bezoekers, maar effect genereerde dat niet. Binnen een kwartier keek de ploeg uit Zweeloo al tegen een achterstand aan. De bal werd door de verdediging van Sweel niet goed weggewerkt en voor John Grummel was het een koud kunstje om de 0-1 binnen te tikken.

Sweel kreeg in het vervolg van de eerste helft via Twan Jalving en Remmert Verbrugge wel een aantal mogelijkheden, maar de kansen werden niet verzilverd. Gelet op het veldoverwicht verdiende Sweel de gelijkmaker. Na ruim een halfuur spelen kwam Jan Roelof Jansen in ideale positie om de 1-1 op het scorebord te zetten, maar zijn inzet ging rakelings naast. Vlak voor het rustsignaal kwam ook Martijn Hilbrands in kansrijke positie. Het bleef echter bij 0-1.

In de tweede helft probeerde Sweel het tij te keren, maar de 0-2 van Danny Rocks in de 47e minuut betekende feitelijk de genadeklap. Sweel was niet meer bij machte om zich te herpakken. Na ruim een uur spelen profiteerde John Grummel opnieuw van geklungel in de verdediging van Sweel en met een lobje verschalkte hij doelman Jesper Reuvers: 0-3. Even daarvoor zag Sweel Wouter van der Veen met knieletsel geblesseerd uitvallen.

Sweel kreeg in het laatste kwartier nog wel een paar kansen, maar het bleef zonder resultaat. In de slotfase bepaalde Tom van Elteren de eindstand op 0-4.