Introductie

Alle spelers van vv Sweel komen met ingang van seizoen 2014/2015 in het nieuwe oranje/zwarte tenue gaan voetballen. Er is gekozen voor een systeem, waarin alle spelers, eenmalig een zwart wedstrijdbroekje en oranje sokken krijgen van de vereniging. Wanneer deze aan vervanging toe zijn, kan door de speler/ouder zelf een nieuwe worden aangeschaft via onze MUTA webshop. De wedstrijdshirtjes worden door de vereniging verzorgd.

De kleding- en materialencommissie is aanspreekpunt voor spelers en leiders, dit zijn:

Hester Pronk : bestuurslid faciliteitenbeheer.

Alja Scholing : contactpersoon  kleding Jeugd en Jeugdleiders en trainers  06-13799141

:webshop bestellingen, voorraad kleding, overige

Sofie Smid : contactpersoon  kleding Senioren en Senioren leiders en trainers  06-31574659

webshop bestellingen , voorraad kleding ,overige

Lars Sikken : wedstrijdmateriaal en trainingsmateriaal

Gerwin Hidding : wedstrijdmateriaal en trainingsmateriaal

Contact mail adres is:  kleding@vvsweel.nl

Uitreiking en registratie

De nieuwe kleding wordt  in het begin van het seizoen, uitgereikt aan de nieuwe spelers. Of wanneer het lidmaatschap is ingegaan. Dit via de leider of rechtstreeks bij de Kledingcommissie.  De persoonlijk te ontvangen kleding is afhankelijk van het team waarin hij/zij voor uitkomt.

In elk geval ontvangt elke speler:

• 1 paar kousen
  • 1 voetbalshort

Deze artikelen krijgt de speler in eigen beheer, gebruikt het altijd tijdens de wedstrijd en zorgt voor het wassen ervan.

Wanneer deze bovenstaande artikelen aan vervanging toe zijn (kinderen kunnen de kleding ook ontgroeien). Moet er op eigen kosten nieuwe worden aangeschaft via de webshop op de VV Sweel website.

Een selectiespeler ontvangt tevens een tas en presentatiekleding, ook hiervan wordt verwacht dat deze artikelen gebruikt en gedragen wordt rondom de wedstrijden. De voetbalshirts en de trainingspakken (en -tops) blijven in de team tas en worden dus uitgedeeld aan de leiders.

Bij uitgifte van de materialen tekent de speler voor ontvangst. Bij verlies, schade door onrechtmatig gebruik of verkeerd wassen is de ontvanger zelf verantwoordelijk voor de kosten van een nieuw exemplaar. De uitgereikte kleding is bestemd voor gebruik tijdens en eventueel voor en na de wedstrijden. Het is niet toegestaan deze kleding te gebruiken tijdens bijvoorbeeld trainingen.
De inhoud van de team tas wordt halfjaarlijks gecontroleerd door de teamleider. Tekorten worden gemeld aan de kleding- en materialencommissie.

Wassen

De speler draagt zelf zorg voor het wassen van de shorts en kousen.
Voor de shirts, zorgt de elftalleider zorgt voor een roulatiesysteem zodat iedere speler of ouder per seizoen een aantal keren per jaar moet wassen. Houd bij het wassen rekening met wasvoorschriften.

Download hier de Wasvoorschriften

Kortweg is belangrijk:

• Kleding zo snel mogelijk na gebruik wassen, niet te lang in de tas laten zitten.
  • Shirts en shorts mogen t/m 60 graden worden gewassen.
  • Kousen apart wassen op maximaal 30 graden.
  • Wasmachine niet te vol zodat de kleding goed door kan spoelen.
  • Is de kleding extreem vies dan een het meest uitgebreide programma gebruiken of voor-weken.

Webshop

Via de webshop is het mogelijk om, naast de wedstrijdkleding, ook  aanvullende kleding en materialen in stijl van de club aan te schaffen, bijvoorbeeld een trainingspak of een tas.

Kledingfonds en -reglement

Mede door opgebouwde reserves in de afgelopen jaren is het mogelijk geweest om ineens alle elftallen in het nieuw te steken.

Om ook in de toekomst goed voorbereid te zijn op grote uitgaven op dit gebied is met ingang van het seizoen 2014/2015 het kledingfonds geïntroduceerd. Deze kledingbijdrage is onderdeel van de contributie, 8% van de contributie wordt gereserveerd in het kledingfonds, en maakt het mogelijk dat de hele vereniging het hele weekend in oranje/zwarte clubtenues kan voetballen.