Zwaagstra trots op hoofdsponsorschap vv Sweel : “Contractverlenging met drie jaar een formaliteit”

Richard Zwaagstra is geen voetbalman en ook geen verenigingsman, maar wel een echte dorpsman. Met hart voor de gemeenschap. Juist daarom is de ondernemer uit Aalden blij om met het hoofdsponsorschap van Zwaagstra Sierbestrating en Zwaagstra Betonproducten een substantiële bijdrage te mogen leveren aan vv Sweel.

Twee-eenheid

Zondagmiddag – voorafgaand aan het eerste thuisduel van het seizoen – verlengde Zwaagstra het sponsorcontract met nog eens drie jaar. “Goed beschouwd was die beslissing een formaliteit, want we zijn uitgegroeid tot een twee-eenheid”, zo onderstreepte Richard bij de ondertekening op ’t Alterbarg het clubgevoel.

De club leeft

Soms neem je als bedrijf een beslissing vanuit je hart. En vaak blijken dat ook nog eens de beste beslissingen te zijn. Dat Zwaagstra destijds hoofdsponsor is geworden van voetbalclub uit Zweeloo, is volgens Richard zo’n besluit. “De club leeft in alle geldingen. Dat merk je aan alles.”

Voetbalsport verbindt

Bij Zwaagstra overheerst dan ook een gevoel van trots dat de bedrijfsnaam als hoofdsponsor aan vv Sweel verbonden is. “Het is mooi om te zien wat we de afgelopen jaren met elkaar hebben bereikt. Kijk naar de conditie van het sportpark en kijk naar de energie van de club en prestaties van de spelers. Als je daar onderdeel van mag uitmaken, dan maakt het niet uit of je voetbalman bent of niet… De voetbalsport verbindt, geeft zelfvertrouwen, plezier en ontspanning. Voor ons belangrijk om daarin blijvend te investeren.”

Verder bouwen aan ambities

Voorzitter Anita Klingenberg van vv Sweel is uitermate content met de verlenging van het hoofdsponsorcontract. Met Zwaagstra bouwen we verder aan onze ambities. Voor ons belangrijk dat wij met Zwaagstra, een prachtig en succesvol familiebedrijf met een van oudsher sterke binding met Zweeloo, opnieuw voor langere tijd aan ons hebben weten te binden. Een hoofdsponsor die onze hoofdmacht dan ook met gepaste trots op de borst draagt”, sprak de preses van vv Sweel zondagmiddag, terwijl ze de nieuwe tenues showde.

Als het aan Zwaagstra en vv Sweel ligt, duurt het huwelijk tussen beide partijen nog wel even voort. “Ik geniet van de sfeer bij de club, van de prestaties en de voortreffelijke accommodatie, maar vooral van de clubliefde van leden en vrijwilligers. Men wil erbij horen, net als wij”, besluit Richard.

Foto: Jansje Brands