Zwaagstra Sierbestrating hoofdsponsor hoofdmachten v.v. Sweel

“Auto Mekkes komt predicaat ere-hoofdsponsor toe”

Zwaagstra Sierbestrating B.V. wordt hoofdsponsor van de beide hoofdmachten van v.v. Sweel. Dat is de club afgelopen maand met de onderneming uit Hoogeveen overeengekomen.

Zwaagstra was al hoofdsponsor van de zaterdagtak, maar heeft zich met ingang van het nieuwe seizoen ook verbonden aan de zondaghoofdmacht. “We zijn trots dat wij Zwaagstra, een bedrijf met een van oudsher sterke binding met Zweeloo, aan ons hebben weten te binden’, zegt secretaris Jan Rein Koopman en tevens lid van de sponsorcommissie van v.v. Sweel.

Sweel moest voor de zondagtak op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, omdat Auto Mekkes het aflopende contract niet verlengde. Daarmee komt een eind aan een uniek samenwerkingsbestand met het autobedrijf uit Aalden-Zweeloo. Auto Mekkes was meer dan dertig jaar hoofdsponsor. ’Auto Mekkes is onlosmakelijk aan onze club verbonden en dat zal altijd zo blijven. We hebben enorm veel waardering voor de inbreng en clubliefde van Henk Mekkes. Hij is erelid van onze club, maar Henk komt ook het predicaat ere-hoofdsponsor toe’, aldus Koopman.

De sponsorcommissie presenteerde afgelopen week ook de nieuwe teamsponsor voor Sweel (zon) 2: Coatect-PCN, het bedrijf van Erwin Nijman en Erik Scherpen. Het teamsponsorschap was vele seizoenen in goede en vertrouwde handen bij Ubels Groenvoorziening VOF. Het bedrijf uit Aalden heeft de voetbalclub jarenlang als trouwe teamsponsor gediend, maar heeft besloten het aflopende contract niet te verlengen. ‘Het bestuur is zeer erkentelijk voor de bijdrage die Ubels Groenvoorziening gedurende een reeks van jaren aan onze club heeft geleverd’, zegt de secretaris van v.v. Sweel.

De sponsor van Sweel (zat) 3, Makelaar Huis, maakt plaats voor JDV Auto’s. Het bedrijf van Jeffrey de Vries was de afgelopen drie seizoenen al rugsponsor van het team. Over de verlenging van de contracten met de overige teamsponsoren hoopt v.v. Sweel binnenkort meer nieuws bekend te kunnen maken.