Zure nederlaag voor Sweel Vr 1 in halve finale bekertoernooi

Sweel Vr 1 was dichtbij de finale van het noordelijk districtsbekertoernooi, maar zag die droom zaterdagmiddag ruw uiteenspatten. De ploeg van Jan Roelof Jansen en Ruben Looije verloor op ’t Alterbarg met 2-3 van De Sweach Vr1.

Sweel moest het stellen zonder de geblesseerde spits Norah Naber. De cupfighter uit Zweeloo ging in de beginfase voortvarend van start. Lobke Amersfoort bekroonde de prima openingsfase met een schitterend schot in de kruising. Daarna kreeg de ploeg genoeg kansen, maar wist zichzelf niet te belonen.

De gasten uit Beetsterzwaag kwamen na rust flitsend uit de startblokken en binnen tien minuten stond het 1-2. Daarna liep Sweel vooral achter de feiten aan, maar in de 80e minuut bracht Lobke Amersfoort met haar tweede doelpunt de hoop terug in de harten van de fans van Sweel : 2-2.

Vlak voor tijd ging het alsnog mis en met een zondagsschot stelde De Sweach Vr 1 een plek in de finale veilig (2-3), die op 3 juni a.s. wordt afgewerkt.

“Een zuur verlies, maar de ploeg met de meeste daadkracht heeft uiteindelijk gewonnen”, stelde Jan Roelof Jansen na afloop vast.

Foto’s : Gerda Looije