Sweel legt kampioenskandidaat HODO vuur flink aan de schenen

HODO – Sweel eindigde donderdagavond in 1-0.

Het verhaal van de wedstrijd : een groot verschil op de ranglijst, maar een klein verschil op het veld.

Het was bepaald geen grootse overwinning voor de aanstaande kampioen, want Sweel legde HODO in Hollandscheveld het vuur flink aan de schenen.

Matchwinner werd Patrick Timmerman, die tien minuten voor rust de – naar later zou blijken – enige treffer van de avond maakte.

De eerste helft ging gelijk op met kansen aan beide kanten. Jorrit Reuvers was met een kopbal op de lat dichtbij de openingstreffer. Daarna was het de beurt aan HODO, maar een doelpunt leverde het niet op.

Vervolgens scoorde HODO uit het niets na een controversiële actie van de scheidsrechter : een lange bal, werd spits Patrick Timmerman vakkundig afgerond.

In de tweede helft ging Sweel fanatiek op jacht naar de gelijkmaker. Dat leidde tot een aantal grote kansen: Martijn Hilbrands stuitte tot twee keer toe op de HODO-doelman, die de kampioenskandidaat er door heen sleepte. Ook een slotoffensief – met een wonderbaarlijke scrimmage – leverde niets op.

Zo incasseerde Sweel een onverdiende nederlaag, maar wel een met perspectief. Komende zondag speelt Sweel het uitduel tegen Steenwijkerwold.

HODO kan de champagne langzaamaan koud gaan zetten voor een kampioenschap. De ploeg uit Hollandscheveld kan zondag de titel pakken in de uitwedstrijd tegen Dwingeloo.