Zevenklapper voor hoofdmacht Sweel (zat) (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft zaterdagmiddag ook het uitduel tegen VEV winnend afgesloten. In Klazienaveen-Noord werd het 0-7 voor de formatie van trainer-coach Bert Wiebing.

Op deze mooie zonnige zaterdagmiddag mocht Sweel aantreden tegen VEV, waar de heenwedstrijd in een moeizame 2-1 zege eindigde, was er vandaag geen sprake van een echte wedstrijd. Al na 7 minuten stond het 0-2 door twee treffers van Willy Lubowa na goed voorbereidend werk van Bertin Kiers en Vincent Kok.

In het verloop van de eerste helft was Sweel oppermachtig alleen deed de ploeg zichzelf te kort door een aantal goede kansen te missen en was het af en toe wat slordig in het positiespel. Zo bleef de ruststand steken op 0-2.

Direct na rust zorgde Bertin Kiers met een mooie kopbal op aangeven van Jurjen Huitema voor 0-3. Sweel speelde beter dan in de eerste helft en VEV had niets meer in te brengen. Met een mooie vrije bal schoot invaller Lars Sikken de 0-4 tegen de touwen. De 0-5 werd gemaakt door Hadi Zamanian die zijn 1e goal maakte voor de hoofdmacht van Sweel. Willy Lubowa en Lars Sikken wisten allebei ook nog een keer het net te vinden waardoor de eindstand bepaald werd op 0-7.

Morgen (tweede paasdag) wacht voor Sweel de verre uitwedstrijd in het Groningse Wagenborgen waar om 14:30  uur wordt afgetrapt tegen de Wagenborger Boys.

Uitslagen 5e klasse E:

VEV – Sweel (zat)   0 – 7