Zevenklapper voor Sweel (zat) (Update)

Ook het derde optreden in de 4e klasse D is voor Sweel (zat) glansrijk verlopen. De ploeg van Bert Wiebing liet NWVV na een 3-0 ruststand met 7-0 volstrekt kansloos en is daarmee de trotse koploper.

Sweel (zat) was op ’t Alterbarg heer en meester. Al na drie minuten zat de equipe uit Zweeloo op rozen. Een pass van Lars Sikken werd door Willy Lubowa fraai afgerond. Sweel had daarna volop kansen om de marge te verdubbelen, maar het duurde een kwartier voordat de 2-0 op het scorebord stond. Opnieuw was Lubowa trefzeker. Dit keer na een mooie voorbereidende actie van Charles Lubega. Nog voor rust kwam Sweel op 3-0. Een voorzet van Jurjen Huitema werd door Lars Sikken knap afgerond: 3-0.

Ook in de tweede helft had de thuisploeg niets te duchten van de formatie uit Nieuw-Weerdinge, die als een aangeslagen bokser in de touwen hing. In de 50e minuut kwam Sweel via een strafschop van Willy Lubowa op 4-0. Vlak daarvoor schoot NWVV nog op de paal, maar keeper Jaap Haan redde bekwaam.

In de slotfase bouwde Sweel de voorsprong verder uit. Lars Sikken tekende voor de 5-0 en een mooie combinatie over drie schijven tussen Lars Sikken, Egbert Vugteveen en Bert-Jan Volders werd door Volders op fraaie wijze tot doelpunt gepromoveerd. In de 90e minuut bepaalde Egbert Vugteveen de eindstand op 7-0. Hij benutte de rebound van een vrije trap die Lars Sikken tegen de paal had gemikt. De zevenklapper was een juiste afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Uitslagen:

SVV’56 – Hoogeveen   1-1