Zegevierend Sweel heeft alles weer in eigen hand

Sweel won zondagmiddag in Dwingeloo met 0-2 en heeft alles weer in eigen hand.

De ploeg van Jans Bos keek na afloop van het duel tevreden naar de ranglijst. Sweel profiteerde in de strijd om directe handhaving optimaal van het verlies van de concurrentie. Sweel zag achtereenvolgens Protos (1-4 tegen Raptim), Sv Olyphia (2-4 tegen FC Oldemarkt) en USV (0-6 tegen Steenwijkerwold) allemaal punten morsen.

Dwingeloo, dat al zeker is van klassenbehoud, hoefde ook niet meer zo nodig en liet het initiatief vooral aan Sweel. Voor de bezoekers is er nog alles te winnen en kenden het belang van de wedstrijd. Ze werkten hard voor een resultaat en kregen uiteindelijk loon naar werken.

Sweel kwam in de 25e minuut na goed voorbereidend werk van Wouter van der Veen op 0-1 door een goal van Jorrit Reuvers. Tien minuten voor rust kon het legioen uit Zweeloo wederom juichen. Opnieuw stond Wouter van der Veen aan de basis en was Lars Stadman de gevierde man: 0-2.

Na rust was Sweel opnieuw de bovenliggende partij. De grootste kans was voor Stein Jansen die een afgemeten voorzet van de Jort Jalving net niet tot een doelpunt wist te promoveren. Sweel hield eenvoudig stand en speelde het duel vakkundig uit.

Tweede Pinksterdag staat op ’t Alterbarg de allesbeslissende wedstrijd tegen Protos op het programma. Bij een zege speelt Sweel ook volgend seizoen in de derde klasse.

Stand ranglijst 3e klasse D

9. Oranje Zwart   23 – 26