Sweel – Olyphia eindigt in 0-0

Sweel en Olyphia vallen hartstochtelijk aan, maar blijven na doelpuntloos gelijkspel in de gevarenzone.

Sweel heeft twee speelronden voor het eind van de competitie nog geen zekerheid over lijfsbehoud en heeft zelf een klein wonder nodig om de promotie/degradatie play offs of zelfs degradatie te ontlopen. Thuis werd zaterdagavond gelijkgespeeld tegen Olyphia, dat op zijn beurt ook nog niet zeker is van een langer verblijf in de derde klasse (0-0).

Er was opnieuw een hoofdrol in positieve zin weggelegd voor Sweel-doelman Lars Sikken. Met een aantal fraaie reddingen hield hij zijn doel schoon.

De meegereisde supportsschare uit Noordwolde zag dat Sweel beter aan het duel begon. De ploeg van Jans Bos zette meteen druk en was de bovenliggende partij. De equipe uit Zweeloo had in deze fase zomaar kunnen scoren, maar het bleef bij rust bij 0-0.

I de tweede helft bleef het optreden van beide teams ronduit hartstochtelijk. Toch was het meer spannend dan fraai. Sweel kreeg het in een grote fase moeilijk toen Olyphia veel druk zette. De gasten uit Noordwolde probeerden de winnende treffer te forceren. In een enerverende slotfase kon het duel echter nog alle kanten op. Na 90 minuten schudden beide teams elkaar bij een 0-0 eindstand de hand.

Voor Sweel blijft het billenknijpen en zal het in de twee laatste duels tegen Dwingeloo (komende zondag) en Protos (Tweede Pinksterdag) hoe dan ook moeten winnen.