WVV (zat) promoveert na winst op Sweel (zat)

De  zaterdaghoofdmacht van WVV is gepromoveerd naar de 4e klasse. De ploeg van scheidend trainer-coach Steven Komproe won zaterdagmiddag op ’t Alterbarg in Zweeloo met 1-2 van Sweel (zat). Bij rust was de stand nog in evenwicht: 1-1.

De formatie uit Winschoten kwam in de 12e minuut door een doelpunt van Marvin Ab op voorsprong. WVV was in de eerste helft wel de betere ploeg, maar kon dat niet in de score uitdrukken. Vlak voor rust kreeg WVV vanaf de strafschopstip een ideale mogelijkheid om de marge te verdubbelen, maar de inzet van Thomas Mollema werd gestopt door doelman Jaap Haan. Ook in de rebound was hij Mathijs Mollema de baas.

In de blessuretijd van de eerste helft zette Egbert Vugteveen met een fraaie kopbal, na knap voorbereidend werk van Lars Prinsen, de 1-1 ruststand op het scorebord.

Na rust kwam Sweel beter in het spel, maar de ploeg van Ruud Jalving kon de uitstekende prestatie een week eerder in Veendam niet evenaren. In de 69e minuut nam WVV door een doelpunt van Fabian Berghuis opnieuw een voorsprong. In een rommelige eindfase kregen beide ploegen nog wel kansen, maar dat leverde geen serieus gevaar meer op. Door de 1-2 zege speelt WVV komend seizoen in de 4e klasse.

De belangen voor Sweel (zat) en WVV (zat) waren zaterdagmiddag overigens totaal verschillend. De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving wilde het seizoen op een goede wijze afsluiten en zo met vertrouwen en teamspirit toewerken naar een nieuwe episode in de clubhistorie van v.v. Sweel : de beide hoofdmachten smelten komend seizoen samen tot één prestatieteam en spelen in 4e klasse van het zondagvoetbal. De insteek om de thuiswedstrijden zoveel mogelijk op de zaterdagavond af te werken.

Voor WVV stond er veel meer op het spel dan de sportieve eer. Dat Sweel aan haar sportieve verplichtingen wilde voldoen, werd vorige week in de 1e ronde van de nacompetitie op De Langeleegte in Veendam al wel duidelijk. Dat de hoofdmacht uit Zweeloo kan vechten, bewees het niet alleen in de reguliere speeltijd, maar zeker ook in de verlenging. De getoonde vechtlust was hartverwarmend. Er was in Veendam uiteindelijk een strafschoppenserie nodig om een beslissing te brengen. Daarin trok Sweel met 4-5 aan het langste eind.

Sweel kon het voortreffelijk optreden in Veendam zaterdagmiddag op ’t Alterbarg voor eigen publiek weliswaar geen vervolg geven, maar trainer-coach Ruud Jalving was toch trots op de groep. Hij refereerde na afloop aan de veerkracht die zijn mannen in de tweede seizoenshelft hebben getoond. ‘We kunnen dan ook met een goed gevoel de zomerstop ingaan. Het was geen gemakkelijk seizoen, maar we kunnen op basis van inzet met opgeheven hoofd deze voetbaljaargang afsluiten en toewerken naar één prestatieteam. Ik heb daar veel vertrouwen in’, aldus Ruud Jalving.

Foto’s van deze wedstrijd : Gerda Looije