Winst voor vv Sweel Dames

Op een broeierige zaterdagmiddag vertrokken we naar Gasselternijveen. Onderweg wat oponthoud door een wielerronde, maar toch waren we mooi op tijd en konden we ons rustig omkleden. Om 14.00 uur de aftrap. Altijd even afwachten wat de tegenstander doet, maar vandaag namen wij al snel de overhand met ons eigen spel. Goed overspelen en mooie driehoekjes werden gevormd, wat uitte in veel balbezit, vooral op de helft van de tegenstander. In de 7e minuut  werd er een overtreding gemaakt op Leonie en de vrije trap werd genomen door Marieke. Daar hielden we uiteindelijk een corner aan over, maar helaas (nog) geen resultaat. Dan een grote kans voor Leonie zelf, maar de keeper pareert de inzet. De tegenstander kreeg in de 22e minuut een vrije bal, die ging via de lat over. Later een mooie bal op Elsemiek, zij in de sprint en schiet de bal voor. Ilse N schiet die bal op doel,  helaas, de keeper redt. Een paar minuten voor het einde van de eerste helft komt Annebeth in botsing met de tegenstander en raakt geblesseerd aan haar knie. Marlies komt in het veld. Dan in de tweede helft komen Iris, Janneke, Ilse de R en Henrike in het veld voor Lisanne, Willemien, Simone en Ilse N.

Na een gezonde portie fruit in de kleedkamer, gaan we verder. Nu is het tijd om te scoren! Elsemiek in de aanval en ontwijkt een sliding. Ze legt de bal terug op Ilse de R en ze schiet op doel! Net naast, jammer! Dan een corner, genomen door Marieke. Een een-tweetje met Anouk en Marieke schiet de bal hoog voor het doel. Elsemiek kopt maar helaas staat daar de keeper in de weg. We blijven kansen creëren! Dan via de linkervleugel, Anouk gaat in volle sprint de hoek in en krijgt de bal van Elsemiek. Anouk schiet in de verre hoek en ze SCOORT! Welverdiend de eerste goal voor de dames van vvSweel. Gelijk weer in de aanval en de bal gaat van Marieke naar Marlies en weer terug, Marieke schiet vanuit de rechterhoek de bal voor. Hij vliegt voor het doel langs, maar helaas ook voor Elsemiek. Ze kon er net niet bij. Opnieuw een kans, nu voor Marieke, via de paal komt de bal het veld weer in. We blijven aanvallen en houden druk naar voren. Nu komt Elsemiek vanaf de rechtervleugel, loopt om haar man heen en krijgt de bal van Ilse de R en Elsemiek schiet hem in de verre linkerhoek!
GOOAAL! Inmiddels dus 0-2 en we zijn nog niet klaar! Ilse de R is aan de bal en houdt hem net binnen bij de achterlijn. Ze draait bij haar speler weg en schiet de bal voor het doel. Daar staat Marlies, maar de bal gaat net iets te hard voorbij. De dames van Gasselternijveen komen af en toe op onze helft en deze keer komt er een schot op doel. Daar staat onze keeper Diane en ze heeft een mooie redding. Geen vuiltje aan de lucht dus! We naderen langzaam het einde van de wedstrijd en Elsemiek heeft de bal. Ze speel hem diep op Ilse de R en ze schiet op doel. De keeper tikt de bal weg, daar staat Simone die naar links draait met de bal en legt deze terug op Marieke. Een mooi schot komt, maar helaas net over het doel. Nu via rechts een mooie actie van Elsemiek en Marlies, maar Elsemiek wordt onderuit gehaald. Een vrije trap is het gevolg. Daar komt Janneke in actie en ze schiet de bal mooi voor het doel waar Leonie de bal het doel in schiet! Jaaaa het is nu 0-3! Elsemiek wordt gewisseld en Ilse N komt er in. In de laatste minuut een corner van Marieke. De bal komt bij de keeper die de bal in eigen doel slaat, maar helaas was die al over de achterlijn geweest. We gaan naar huis met een mooie eindstand en maken ons klaar voor de wedstrijd volgende week, thuis tegen Dalen.