Wilskrachtig Sweel pakt laatste strohalm

Sweel heeft zaterdagavond de hoop op een langer verblijf in de derde klasse levend gehouden door de thuiswedstrijd te winnen van runner-up Oldeholtpade : 2-1

Sweel verdiende de zege op basis van een flink portie werklust. De ploeg van Jans Bos was zich bewust van het belang van de wedstrijd en knokte voor iedere meter.

De eerste helft ging gelijk op. Sweel opende sterk en kreeg een verdiende voorsprong via een prachtige crosspass van Wouter van der Veen op Stein Jansen, die de bal op sublieme wijze op de borst controleerde en de Friese doelman kansloos liet. Daarna drong Oldeholtpade aan. Dit resulteerde in een goede 1-1 na een prima aanval.

Tweede helft

In het tweede bedrijf waren de Friezen voetbaltechnisch gezien de bovenliggende partij, maar Sweel gaf weinig weg. Uit een vrije trap Jan Roelof Jansen legde Mark Nijenbanning de bal panklaar op het hoofd van Jorrit Reuvers : 2-1.

Oldeholtpade was nog een paar keer dichtbij de gelijkmaker, maar Sweel hield verdedigend knap stand.

Het legioen kon opgelucht ademhalen nadat het eindsignaal van arbiter Kats klonk en ging met een lekker gevoel naar huis.

Donderdagavond speelt Sweel het uitduel tegen HODO.