Wie kan de hoofdmacht van Sweel (zat) stoppen?

Wie kan de hoofdmacht van Sweel (zat) stoppen? De mannen van Bert Wiebing zijn na het duel met Mussel (6-0) nog steeds ongeslagen en gaan in een zetel naar de titel in de 5e klasse E.

Het thuispubliek kreeg zaterdagmiddag op ‘t Alterbarg waar voor zijn geld. Sweel was superieur en liet de formatie uit Mussel volstrekt kansloos.

De koploper kwam op voorsprong door een doelpunt van Lars Sikken. Hij strafte een fout van de doelman van Mussel simpel af. Uit een voorzet van Jurjen Huitema liet Vincent Kok met een kopbal de doelman opnieuw kansloos: 2-0.

De tweede helft schakelde Sweel een tandje bij. In een één tegen één-situatie liet Willy Lubowa de keeper van de Groningers geen schijn van kans (3-0). Een fractie later zette Jurjen Huitema de 4-0 op het scorebord. De nieuwe aanwinst én uitblinker Charles Lubega zorgde met een sublieme vrije schop voor de 5-0. Lars Sikken tekende met een fraaie actie voor het slotakkoord: 6-0

Sweel (zat) wacht een druk paasweekend met een uitduel op zaterdag tegen VEV en eveneens een uitwedstrijd op paasmaandag tegen Wagenborger Boys.

Uitslagen 19 maart:

Sweel (zat) – Mussel   6 – 0