Wegen Bert Wiebing en v.v. Sweel (zat) scheiden

De wegen van Bert Wiebing en de hoofdmacht van v.v. Sweel (zat) scheiden aan het eind van dit voetbalseizoen. Beide partijen hebben in goed overleg besloten om volgend seizoen niet verder te gaan. Dit betekent dat Wiebing op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging en dat v.v. Sweel (zat) op zoek moet naar een nieuwe trainer voor de hoofdmacht.

De 57-jarige oefenmeester uit Emmen is 5,5 jaar werkzaam geweest als trainer-coach bij de zaterdag 4e klasser uit Zweeloo.

Bert Wiebing was eind 2012 de opvolger van Johan Knoll uit Meppel, die vanwege de magere resultaten tussentijds opstapte.

De oud-profvoetballer van onder meer FC Groningen en BV Veendam kan bij v.v. Sweel terugblikken op een mooie en succesvolle periode. Onder zijn leiding wist de hoofdmacht in het seizoen 2015/2016 in de 5e klasse E ongeslagen kampioen te worden. Afgelopen seizoen kende v.v. Sweel in de 4e klasse D een uitstekende start en pakte prompt de eerste periodetitel. In de nacompetitie om promotie naar de 3e klasse moest Sweel het afleggen tegen het Friese VC Trynwalden.

Dit seizoen verloopt voor de hoofdmacht van v.v. Sweel vooralsnog vrij moeizaam. De ploeg staat in de 4e klasse E op een elfde plaats. De club heeft er echter alle vertrouwen in dat Wiebing met zijn capaciteiten en kwaliteiten het team naar een veilige positie in de 4e klasse E weet te brengen.

Bestuur en selectie van v.v. Sweel benadrukken nogmaals dat ze uitermate tevreden zijn over de samenwerking met Bert Wiebing.