Weerdinge – Sweel (zon): wedstrijd om snel te vergeten

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft in het uitduel tegen Weerdinge het eerste puntenverlies van dit seizoen geleden. De ploeg van Jacob Schuiling speelde met 1-1 gelijk.

Het duel in de 4e klasse D was er één in de categorie: heel gauw vergeten. Weerdinge was misschien met het hoofd bij het dorpsfeest en de gedachten van de Sweeler voetballers waren in elk geval niet bij het voetbal. Zoals wel vaker begon Sweel niet overtuigend aan de wedstrijd. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het meeste gevaar van de Weerdinge voorwaartsen kwam.

De Sweel defensie, nog het beste onderdeel van de ploeg, kon de problemen aanvankelijk goed aan. Af en toe zorgden de voorzetten van de rechter zijkant voor gevaar, maar Lars Stadman en cs hadden er goed het oog in. En toch ging het ineens mis. Laconiek uitverdedigen van een Sweel verdediger leverde een vrije schietkans op voor een Weerdinge aanvaller die doelman Jesper Reuvers met een geplaatst schot kansloos liet. Wellicht geïnspireerd door de voorbijtrekkende optocht zocht Sweel de aanval.

Na een aanval over rechts kwam de bal bij de overigens onzichtbaar spelende Wilfred Kuipers die zich koelbloedig vrijspeelde en de bal en de bal van dichtbij tegen de touwen schoof. Het talrijke Zweeler publiek ging er eens goed voorzitten. Dit moest toch de voorbode zijn van grootse daden. De ploeg van Jacob Schuiling werd sterker en creëerde ook wel mogelijkheden, maar daar bleef het bij.

Aan de zijkant vochten Jeroen Dijkstra en oud-Sweel speler Guus Eggen vinnige duels uit. Op slag van rust waren de bezoekers uit Zweeloo heel dichtbij een doelpunt. Sweels sterkste speler, Siebert Looije, kopte van dichtbij in, maar een Weerdinge verdediger wist de bal uit de bovenhoek te koppen, zodat de ploegen met een 1-1 stand gingen rusten.
Na rust werd het spel er niet beter op. Sweel was niet bij machte om zich naar een hoger niveau te knokken. Andermaal de beste mogelijkheden voor Weerdinge, maar telkens vonden zij de goed keepende Jesper Reuvers op hun pad. In de laatste minuten kreeg Sweel de grootste mogelijkheden om de drie punten mee te nemen naar Zweeloo, maar besluiteloosheid deed de ploeg de das om. Een wedstrijd om gauw te vergeten.

Uitslagen:

Weerdinge – Sweel   1 – 1