Weer staat Sweel met lege handen

Sweel heeft het uitduel tegen Steenwijkerwold zondagmiddag nipt met 2-1 verloren.

Jasper van der Veen kwam niet ongeschonden uit de strijd en moest met een gebroken neus het veld verlaten.

De eerste helft ging gelijk op met aan beide kanten twee goede kansen, maar de ploegen gingen met 0-0 aan de thee.

Ook in de tweede helft waren de krachtsverhoudingen gering. In de 55e minuut kwam Steenwijkerwold uit een corner op 1-0. Sweel toonde echter veerkracht en kwam uit een hoekschop op 1-1 door een goal van Jeroen Zantingh.

Sweel koesterde het puntje maar moest vlak voor tijd toch nog buigen : 2-1. Met opportunistisch spel bracht de equipe van Jans Bos de thuisploeg nog wel aan wankelen. In een alles-of-niets slotoffensief waren Martijn Hilbrands en Jort Jalving nog dichtbij de verdiende gelijkmaker, maar het bleef bij 2-1.

Stand 3e klasse D:

9. Oranje Zwart 21 – 23