Wedstrijdverslag JO17-1

Zaterdag 1 februari, de winterstop is officieel voorbij en de eerste competitiewedstrijd tegen SJS JO17-1 uit Stadskanaal stond op het programma.

Na een prima voorbereiding met 3x winst uit 3 oefenduels ging het afgelopen zaterdag om de eerste punten in de competitie.

VV Sweel begon in eigen huis moeizaam aan het duel en moest zichtbaar wennen aan het tempo in de 1e klasse. Ze kregen weinig tijd en ruimte
van de gasten uit Stadskanaal. SJS had hierdoor meer de bal maar verzuimde echte kansen te creëren. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam  VV Sweel steeds meer in z’n eigen spel en kreeg het grip op de wedstrijd. Hoogtepunt van de eerste helft was een penalty voor de thuisploeg, helaas werd deze niet benut… Met een 0-0 tussenstand zochten beide teams de kleedkamer op voor de rust.

De tweede helft was overduidelijk voor de thuisploeg. Met een paar kleine aanpassingen binnen het team wat het vanaf het begin duidelijk dat VV Sweel voor de volle 3 punten ging. Het tempo lag hoger en er werd meer gespeeld via het middenveld waar Kersten Scheffer het overzicht hield en het spel goed verdeelde.

De druk op de verdediging en doelman van SJS nam steeds meer toe en er hing een goal in de lucht. Na 15 minuten gespeeld te hebben was het dan zover. Alex Kleinheerenbrink kwam als winnaar uit het duel en gaf een strakke voorzet richting de tweede paal waar Wessel Schonewille kwam inlopen en onder druk van de verdediger tocht wist te scoren. 1-0 VV Sweel. Niet veel later kreeg VV Sweel een vrije bal net buiten het strafschopgebied. Stein Jansen ging achter de bal staan en schoot de bal strak langs de muur in de verre hoek. 2-0 VV Sweel. SJS kwam er in de tweede helft een paar keer uit maar stuitte steeds op prima verdedigende achterhoede van VV Sweel. Eindstand 2-0.

Aanstaande zaterdag 8 februari staat het uitduel tegen Raptim JO17-1 op het programma.

Wij spelen volgende week woensdag 12 februari een oefenwedstrijd tegen VV Sweel JO19 om 19:30u op Sportpark Alterbarg.

Foto’s Hans Jansen.