Wedstrijdverslag 8 november VV Sweel E2

8 november sportpark ’t Alterbarg   VV Sweel E2 – DZOH E4

Deze ochtend leken onze jongens nog niet goed wakker, of was het ontzag voor de tegenpartij, want die stonden een paar plekken hoger op de ranglijst.    E2 begon slecht vanuit de startblokken, want we kwamen door een snelle tegengoal snel op achterstand. Dit zou wel eens een moeilijke partij kunnen worden.  Maar de, in deze keer grote getale, toegestroomde toeschouwers, moedigden ze zeer fel aan, en toen werden ze wakker.  Ollie schoot in de verre hoek en maakte de verdiende gelijkmaker. Onze jongens gingen nu steeds meer druk zetten en combineerden goed met elkaar, een genot om naar te kijken. Ollie en Elco schoten beiden op doel, maar de bal ging net naast. Schot van Kersten net in het zijnet, het was een kwestie van tijd dat we op voorsprong zouden komen.

Maar dit zou pas gebeuren in de 2e helft, rustsignaal 1-1. In de 2e helft was de inzet nog beter, echter de passes werden onnauwkeuriger. Elco gaf wel een goede pass op Seth maar hij schoot helaas net naast, hij zat goed in de wedstrijd vandaag. Ollie scoort uit een hoekschop 2-1. Waarna de tegenstander ook een tandje bijzet, maar door zeer goed verdedigend werk van Finn, Niek en Aaron, die zich vandaag niet van de bal af lieten zetten, kwamen ze niet ver. We kregen vele kansen, maar de bal wou er maar niet in. Kersten 3-1 prima goal uiteraard met zijn linkerbeen. Ook een klasse redding van Jan Bouwe, mooie duik in de hoek, als Jasper Cillessen. Zijn vader riep al “wissel”, toen vond Elco het genoeg, na kans nr. 8, drukte hij af een schoot de 4-1 erin. Even later weer een mooie redding van onze keeper, helpt dus toch die vele uren keepers training De penalties gingen er niet allemaal in, maar de buit is binnen.

De inzet was heel goed, er werd goed gecombineerd en mooie doelpunten gemaakt. Als E2 dit niveau elke zaterdag volhoudt dan kunnen ze nog heel ver komen.