‘We kunnen nu in een moderne ruimte alle ballen verzamelen……!’

Ballen- en kledinghok omgetoverd tot volwaardig en modern magazijn

Een bestemming voor de opbrengst van de traditionele kerstactie van v.v. Sweel was dit jaar snel gevonden: het moderniseren van het ballenhok en de kledingruimte op het sportpark ‘t Alterbarg.

Er werd een plan gemaakt en vrijwilligers werden gemobiliseerd. Er is sindsdien stevig geklust en in amper vier weken tijd heeft v.v. Sweel de beschikking gekregen over een ruim opgezet ballenhok en een modern ingerichte kledingruimte.

Het woord ballenhok doet overigens geen eer aan de stijlvolle ruimte die is gemaakt. Remko Koopman, coördinator van het project, geeft met trots een rondleiding. ‘Een ruimer ballenhok hadden we ook echt nodig! Door het gebrek aan ruimte moesten we improviseren. Dat gold ook voor de kledingruimte. Om praktische redenen hebben we besloten om een apart magazijn te maken voor de ballen en kleding.’

Koopman wil met name Derk Ziengs, Geert van der Weide, Henk Kuik, Anne Bouwknegt, Peter Aasman en André Pol in het zonnetje zetten. ‘Zij hebben op heel vakkundige wijze de verbouwing aangepakt. Mede dankzij hun voortvarende aanpak heeft de club de beschikking gekregen over een moderne opslag- en bewaarruimte voor voetbalmaterialen.’

ballenhok 009a

In het nieuwe ballenhok op het sportpark staan in totaal twaalf karren met meer dan 300 ballen keurig gestald. ‘Het is het walhalla voor de voetballers. Op het gebied van materiaalbeheer vergt de bal de meeste zorg en aandacht. Voor de club is het een behoorlijke investering en daarom is het ook belangrijk dat we er goed en zuinig mee omspringen. Het is niet alleen een kwestie van bewaren, maar ook de wijze waarop we dat doen is essentieel. De levensduur van de ballen is sterk afhankelijk van hoe er mee omgegaan wordt. Dat is niet alleen een boodschap aan de spelers, maar ook als club moeten we goede faciliteiten bieden. In de nieuwe ruimte kunnen de ballen droog en tevens goed geïsoleerd worden bewaard. Vergeleken bij de oude situatie is het een enorme verbetering.

ballenhok 010a

Dat geldt ook voor de opslag van kleding. ‘De v.v. Sweel heeft een eigen kledinglijn en heeft ook een behoorlijke voorraad op de plank liggen. Dan is een magazijn onontbeerlijk. Ook deze ruimte heeft goede faciliteiten en de club kan hier jaren mee vooruit’, aldus Remko Koopman, die samen met Gerda Looije en Anne Bouwknegt zitting heeft in de kledingcommissie van v.v. Sweel.