vv Sweel zet stevig in op meisjesvoetbal en wil basis versterken

Het meidenvoetbal wordt ook bij vv Sweel steeds populairder. De club is blij met deze ontwikkeling. Een flink aantal meiden in alle leeftijdscategorieën trok de voorbije jaren de kicksen aan en voetbalt inmiddels met veel enthousiasme bij de club.

Het doel van vv Sweel is om in het nieuwe seizoen de basis verder te verstevigen en daarom is de club op zoek naar enthousiaste voetbalmeiden in de leeftijd tot 17 jaar. Door het meisjesvoetbal in de breedte te laten groeien, kan de kwaliteit van de teams worden verbeterd, zo is de overtuiging van het bestuur.

Een paar jaar geleden was verhouding tussen jongens- en meisjesvoetbal bij vv Sweel nog ongeveer  1 op 6, maar dat gat wordt steeds kleiner. In het recente verleden moesten meisjes die wilden voetballen met de jongens meedoen, maar dankzij de groei zijn er nu volwaardige meisjesteams geformeerd. Dat geldt ook voor de competities, want vanwege de groei worden die meidencompetities steeds groter en daarmee ook aantrekkelijk voor de meiden.

De toename van het aantal meiden zorgt volgens vv Sweel ook voor een andere dynamiek op de vereniging. De meiden zorgen voor extra gezelligheid en dat is hartstikke goed.

Lijkt het jou leuk om je aan te sluiten bij een gezellige groep meiden én met als hoofddoel een balletje te trappen? Ga dan snel een kijkje nemen bij vv Sweel en neem vooral wat vriendinnen mee.

Het is altijd mogelijk om op vrijblijvende wijze een paar keer aan een training deel te nemen. Heb jij belangstelling? Stuur dan een mail naar jeugdzaken@vvsweel.nl

Bron: KNVB Media