vv Sweel (zat) goed uit winterstop tegen SETA

Na 2 maanden zonder competitievoetbal ging het voor Sweel eindelijk weer om de knikkers. Op een moeilijk bespeelbaar veld en na een wat stroeve start werd SETA uiteindelijk getrakteerd op een duidelijke 6-0 nederlaag.

Al na 20 seconden had Lars Sikken een kans op de 1-0, maar hij kwam niet goed uit met zijn passen en schoot de bal in de handen van de doelman van SETA. Na deze mogelijkheid gebeurde er een tijdje vrij weinig, Sweel speelde slordig en SETA kon vrij makkelijk mee komen. Toch was daar na 22 minuten de 1-0 voor Sweel, Willy Lubowa haalde hard uit en zijn schot caramboleerde via de paal in het doel. Ook na de openingstreffer gebeurde er niet veel, voor beide partijen waren er weinig kansen te noteren. Wie dacht aan een 1-0 ruststand kwam bedrogen uit, want na 43 minuten schoot Lars Sikken een vrije bal van een meter of 25 schitterend in de linkerbovenhoek: 2-0. En nog was de koek niet op, want na een vlotte aanval gaf Jurjen Huitema de bal uitstekend voor op de inkomende Lars Sikken en zo lag de 3-0 ook al in het net.

Na de thee begon Sweel beter te voetballen en had het weinig meer te duchten van SETA. Al vlot na de hervatting vond Jurjen Huitema met een afgemeten voorzet het hoofd van Willy Lubowa, die fraai binnen knikte: 4-0. In de 55e minuut was het wederom Jurjen Huitema die langs zijn tegenstander snelde en Willy Lubowa bereikte, deze schoot de bal beheerst met binnenkant voet in de verre hoek. Sweel bleef voetballen en SETA kon niets anders dan verdedigen en de schade beperken. In de 69e minuut na een vlot genomen corner door invaller Bert-Jan Volders, kwam de bal terecht bij Vincent Kok. De afgemeten voorzet van Kok werd bij de tweede paal keurig binnengekopt door Jurjen Huitema: 6-0. Na deze treffer kreeg Sweel nog een aantal kleine kansen om de score verder op te voeren, maar deze werden niet benut.

Uiteindelijk een goede overwinning met duidelijke cijfers, volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Damacota, aanvang: 14:00 uur.

Stand 5e klasse E (14 februari)
1. Sweel                 13 – 39
2. Tiendeveen        14 – 33