vv Sweel schudt bezoekers uit Nieuw-Schoonebeek in slotfase van zich af: 3-0

Bij de foto : Stein Jansen neemt een corner voor Sweel tegen Schoonebeek© RTV Drenthe/René Posthuma

.vv Sweel heeft de eerste wedstrijd na de winterstop seizoen gewonnen. Op ‘t Alterbarg werd vv Schoonebeek met 3-0 geklopt. Stein Jansen had met één treffer en een assist een groot aandeel in de zege.

Door dit resultaat neemt Sweel afstand van de onderste plaatsen en klimt naar de zevende plek in 3C. Schoonebeek blijft onderin bivakkeren en heeft na acht duels nu zeven punten en blijft tiende.

De thuisclub begon onwennig aan het duel en de eerste kans in de wedstrijd was voor de gasten uit Nieuw-Schoonebeek. Een voorzet vanaf de rechterkant kon door Niek Huser net niet worden binnen gegleden.

Sweel op voorsprong

Na een kwartier voetballen kwam Sweel beter in de wedstrijd en creëerde het een aantal goede kansen, waarbij Mees Kuipers de grootste miste. Sweel werd sterker en sterker en kwam na een half uur spelen op 1-0 door een doelpunt van Jeroen Seubers, die een voorzet van Stein Jansen achter Schoonebeek doelman Rob Koers kopte.

Sweel kreeg voor rust de grootste kansen en Schoonebeek mocht niet mopperen dat het halverwege het duel slechts tegen een 1-0 ruststand aankeek.

In de tweede helft was de partij meer in evenwicht en kregen beide ploegen een aantal kansen. Halverwege de tweede helft zagen de gasten een treffer vanwege buitenspel afgekeurd worden.

Spannend

De grootste kans voor Sweel kwam twintig minuten voor tijd toen Jansen alleen op doelman Koers afging, maar de Schoonebeek doelman won het duel glansrijk en hield de hoop van Schoonebeek, op een beter resultaat, levend.

Dat betere resultaat kwam er echter niet. In een spannende slotfase leverde het slotoffensief van Schoonebeek niet meer de gelijkmaker op. Sterker nog, diep in blessuretijd bepaalden Jansen en invaller Wouter van der Veen de eindstand op 3-0 en bleven de punten in Zweeloo.

Bron : RTV Drenthe