vv Sweel plukt vruchten van investering in meisjesvoetbal: Team van de Week MO17 is schoolvoorbeeld van voetbalplezier en ‘voor elkaar werken’

Het meidenvoetbal is bij vv Sweel de laatste jaren steeds populairder geworden. Een schoolvoorbeeld is de ontwikkeling van Sweel MO17. Een sportief, leuk en gezellig vriendinnenteam. Een team van harde werkers, mouwen opstropen en voor elkaar willen werken.

De ploeg van Fakie Rotmensen. Stefan Pol en Jordy Werkman staat in de najaarscompetitie met negen punten uit vijf duels op een verdienstelijke vierde plaats.

Veel enthousiasme

Een flink aantal meiden in deze  leeftijdscategorie trok al weer jaren geleden de kicksen aan en voetballen inmiddels met veel enthousiasme bij onze club.*

Door het meisjesvoetbal in de breedte te laten groeien, kan de kwaliteit van de teams worden verbeterd, zo is de overtuiging van het jeugdbestuur.

Verhouding jongens- en meisjesvoetbal steeds kleiner

Een paar jaar geleden was verhouding tussen jongens- en meisjesvoetbal bij vv Sweel nog ongeveer 1 op 6, maar dat gat is steeds kleiner geworden. In het recente verleden moesten meisjes die wilden voetballen met de jongens meedoen, maar dankzij de groei zijn er nu volwaardige meisjesteams geformeerd. Dat geldt ook voor de competities, want vanwege de groei zijn die meidencompetities steeds groter geworden en ook daarmee ook aantrekkelijk voor de meiden.

Het zorgt bovendien ook voor een andere dynamiek op de vereniging. De meiden zorgen voor veel meer gezelligheid en dat is hartstikke goed!

Zittend van links naar rechts: Lieke ter Braack, Fleur Tempelman, Annemarie Kamps, Linda Klingenberg, Norell de Boer, Floor Jalving, Kiki Beukers.

Staand van links naar rechts: Stefan Pol, Isa Mulder, Nienke Tielken, Fakie Rotmensen, Julia Dabrowska, Kim Adema, Saartje Elaut, Lotte Rotgers en Jordy Werkman