vv Sweel kiest voor Marnix Bakker (36) als nieuwe trainer

vv Sweel heeft Marnix Bakker aangesteld als nieuwe trainer voor komend seizoen. De 36-jarige inwoner van Oosterhesselen wordt de opvolger van Jans Bos, die na een seizoen vertrekt bij de zondag derdeklasser uit Zweeloo.

Bakker komt over van De Weide uit Hoogeveen. Daar heeft hij het tweede elftal, dat uitkomt in de eerste klasse B, onder zijn hoede. Zijn trainerscarrière voerde hem verder langs de Noord-Groninger clubs vv Winsum en vv Warffum.

Marnix Bakker, wiens ambities als speler door een hardnekkige knieblessure al vroeg in de kiem werden gesmoord, startte zijn actieve voetballoopbaan bij vv Warffum. Hij kwam daarna onder meer uit voor vv Winsum en GVAV Rapiditas. Ook speelde Bakker twee seizoenen in de C-junioren van FC Groningen.

vv Sweel ziet in de jonge en ambitieuze Bakker een trainer met visie en precies weet wat hij wil. “In de gesprekken kwam duidelijk naar voren dat hij goed past bij onze club. “

Beide partijen zijn een contract voor een seizoen overeengekomen.

Bij de foto : vv Sweel heeft voor het seizoen 2022-2023 Marnix Bakker (36) uit Oosterhesselen aangesteld als hoofdcoach. (Foto: vv Sweel)