Verslag: VV Sweel JO19-1 overtuigend kampioen!

Sweel JO19 kampioen na grote overwinning in Nieuw-Schoonebeek.

Na een zware pot bij CEC, en 2 degelijke overwinningen tegen Zwartemeerse Boys was het afgelopen zaterdag dan eindelijk zover. De wedstrijd waren de mannen van trainer Sander Guchelaar al weken naar uitkeken.  Op bezoek bij SWB JO19 konden de jongens eindelijk het kampioenschap binnen halen.

Met een grote selectie werd er afgereisd naar Nieuw-Schoonebeek, en een goede warming-up werd om omstreeks 15.00 uur afgetrapt onder toeziend oog van menig supporter uit Zweeloo.

De eerste 20 min kon je niks zien van spanning bij de ploeg uit Zweeloo, en werd er direct op los gecombineerd wat al snel zorgde voor een geruststellende 2-0 voorsprong. Een prachtige kopbal van Lars Prinsen en een goede goal van Mohammed en eigenlijk was de wedstrijd al wel gespeeld. Onder prachtige omstandigheden hadden de supporters natuurlijk gehoopt op een goede resterende 1e helft alleen werd Sweel juist in deze fase heel erg slordig. Passes kwamen niet meer aan, de combinaties lukten niet meer en sporadisch kwamen we nog voor de goal, Maar als die kansen direct goals op leveren maalt niemand erom. Vlak voor rust liep de ploeg nog uit naar een comfortabele 4-0 voorsprong door wederom een goal van Mohammed en een mooie lob van Richard Speelman. De spanning was er totaal af, en de trainer sprak de mannen toe dat ze er een mooie 2e helft van moesten maken. Met 3 wissels direct na rust werd de draad weer opgepakt en al gauw zat de 5e erin en tevens de 58e officiële goal van topschutter Richard Speelman. Maar na het nemen van een dramatische vrije trap die ongeveer in het nabij gelegen Weiteveen belande was het voor hem ook tijd om even op krachten te komen. Wederom nieuwe wissels zodat de hele ploeg kon spelen deze wedstrijd liep Sweel nog uit naar 6-0 en 7-0. Een vrije trap versiert door Tim Popken werd onberispelijk ingeschoten door Dawud. En de 7e werd gemaakt door onze keeper Douwe Bruinsma, die een penalty binnen schoot a la Johan Neeskens in zijn betere dagen.

Klein smetje was de 7-1 door een fout in onze verdediging. Maar achteraf maalt niemand erom. Het laatste fluitsignaal klonk & Sweel JO19 mag zich de terechte kampioen noemen van deze competitie. Wat restte was een rondgang op de kar door het dorp en nog een heel erg leuk feest in de kantine en al met al konden we spreken van een zeer geslaagde dag.

Toch een dankwoord richting wederom de vele supporters langs de lijn. Mooi om te zien hoe de wedstrijden van de verschillende teams met grote belangstelling gevolgd worden binnen de vereniging. En uiteraard een bedankje richting de sponsors en de mensen die afkwamen op het feest om het samen met ons te vieren!!

Wat ons rest is nog 1 competitie wedstrijd, en het toetje in de beker. De Beker finale komt dichterbij maar allereerst een wedstrijd in de halve finale beker tegen, ook een kampioen uit de 2e klasse, LTC JO19-1. Wederom hopen ik en het team dan weer vele supporters langs de lijn te zien om de jongens weer aan te moedigen.

Sander Guchelaar

Wij feliciteren alle jongens en hun begeleiders met dit kampioenschap en hun succesvolle seizoen.

Foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Wilfried Reuvers