vv Sweel is negen clubscheidsrechters rijker!

Afgelopen maandag zijn negen jeugdscheidsrechters in opleiding van v.v. Sweel met glans geslaagd voor hun examen. Onder toeziend oog van een docent zijn de jeugdleden bevorderd tot officieel scheidsrechter voor de E- en F-jeugd.

Al jaren tracht de vereniging om scheidsrechters te werven onder haar leden. De v.v. Sweel doet dit onder meer door het aanbieden van een korte opleiding, waarin de theorie en praktijk van het fluiten van jeugdwedstrijden aan bod komen. Het jeugdbestuur is tevens van mening dat het opleiden van eigen jeugdscheidsrechters een gezonde zaak is binnen het verenigingsleven.

De jeugdspelers zijn voor de vereniging onmisbaar, omdat zij het mogelijk maken dat hun jongere clubgenoten elke zaterdag kunnen spelen onder leiding van geschoolde scheidsrechters. Naast lovende woorden van scheidsrechterscoördinator Jaap Haan werden de negen scheidsrechters ook nog eens door de vereniging verrast met een prachtig officieel scheidsrechtersshirt.

De aanwinsten voor het scheidsrechterskorps van v.v. Sweel zijn: Joris van Veen, Ruud Nijman, Bart Gerritsen, Kris Manting, Jesse Kuipers, Stefan Pol, Dawud Quadiri, Twan Jalving en Niels Kuipers.