vv Sweel heeft het Sport- en Preventieakkoord van de gemeente Coevorden getekend

Wij als vv Sweel willen ook graag onze bijdrage leveren aan een Gezonde Gemeente Coevorden. Een gemeente waar jong en oud kan meedoen én een gezonde keuze kan maken.

Voor meer informatie zie onderstaand bericht van de Gemeente Coevorden:

Ruim zestig betrokkenen tekenen Sport- en preventieakkoord

Vanavond, op de prachtige accommodatie van DGC de Gelpenberg in Aalden tekenden ruim zestig vertegenwoordigers van sportverenigingen, welzijn, onderwijs, zorg, bedrijfsleven en andere organisaties, het sport- en preventieakkoord.

Ze gaan er de komende jaren mee aan de slag met één belangrijk doel: een gezonde gemeente Coevorden waarin we meer mensen in beweging krijgen en houden. Een gemeente waar jong en oud kan meedoen én een gezonde keuze kan maken.

Belangrijke thema’s

Samen bepaalden ze het afgelopen half jaar welke thema’s in de gemeente Coevorden belangrijk zijn. Die gaan bijvoorbeeld over het bevorderen van gezondheid of een gezondere leefstijl van de inwoners van Coevorden. Maar ook over de vitaliteit van sportverenigingen. Verder is er extra aandacht voor kwetsbare inwoners en wordt gekeken wat je in de onderwijsomgeving kunt doen. Ook wordt er gekeken hoe je met behulp van sportevenementen de gemeente Coevorden beter op de kaart kunt zetten, in de stad, het buitengebied of de regio. Tot slot wordt gekeken naar duurzame voorzieningen die nodig zijn om mensen te kunnen laten sporten en bewegen. Het gaat daarbij niet alleen om sportvelden, zwembaden, sporthallen en clubhuizen, maar ook om het park, het pleintje in de wijk en de natuur.