vv Sweel gestart met voorbereiding op nieuw seizoen, maar veel spelers genieten nog van zon, zee en strand

vv Sweel is dinsdagavond gestart met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De spelers meldden zich voor de eerste training op ’t Alterbarg.

Onder leiding van Marnix Bakker, Jeroen Dijkstra en Henk Reinders werkten de spelers zich in het zweet op een bewolkt sportpark.

De trainer-coach uit Oosterhesselen, die aan zijn tweede seizoen begint, was tevreden over de fitheid van de groep. “Wel zijn er nog veel jongens op vakantie. Dat wisten we en er gaan bovendien ook nog jongens op vakantie. De vakanties zijn in Noord laat op gang gekomen. Normaliter trek ik zes weken uit voor de voorbereiding, maar dat is met een weekje verlengd. Op deze manier krijgen alle spelers voldoende belasting.”

Marnix Bakker was gisteravond na een wekenlange voetballoze periode weer in zijn element. “Ik ben blij dat we weer los zijn. Het geeft altijd weer een fijn gevoel om te starten en een voorbereiding af te werken.” Dat gevoel geldt ook voor Jeroen Dijkstra (dit seizoen verbonden aan Sweel 2) en Henk Reinders (assistent-trainer).

Het duurt nog even, maar Marnix Bakker keek bij de start van de voorbereiding toch ook al met een schuin oog naar de start van de competitie: “Er wacht ons weer een mooie uitdaging in de derde klasse. Opnieuw veel derby’s en met drie degradanten (HODO, Beilen en Pesse/red) en vier periodekampioenen van vorig seizoen, ook een ronduit sterke klasse.”

Eerste oefenduel op dinsdagavond 22 augustus

Dinsdagavond 22 augustus speelt Sweel op ’t Alterbarg het eerste oefenduel tegen het naar de derde klasse gedegradeerde HODO uit Hollandscheveld.

Indeling 3e klasse C : Sweel, Beilen, Dwingeloo, HODO, Oranje Zwart, Pesse, Raptim, Ruinen, Ruinerwold, SVV’04, Schoonebeek, Sweel, Sleen en Wacker

De publicatie van het wedstrijdschema van categorie A (reguliere competitie) volgt op zaterdag 12 augustus. De competitie start in het weekend van 23 en 24 september.

Drie weken eerder start de bekercompetitie, op 2 en 3 september. De bekerindelingen worden op 11 augustus gepubliceerd, de wedstrijdschema’s op 12 augustus.

Foto’s: Gerda Looije