vv Sweel biedt met Onder-23 team volop kansen aan talenten

Het Onder-23 team bij vv Sweel wordt nieuw leven ingeblazen. De komende weken staan al een aantal oefenwedstrijden op de rol.

Initiatiefnemers Marnix Bakker, Cor Huls, Jeroen Dijkstra, Henk Reinders, Joop Beukers en Menno Tangenberg zijn duidelijk over de doelstelling. “Om het simpel te zeggen, wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Met de aanstormende jeugd bij vv Sweel hebben we een goede en veelbelovende lichting te pakken. En die spelers willen we helpen in hun ontwikkeling, met als doel de stap naar het 1e elftal te verkleinen of de stap zelfs te kunnen maken.

In het Onder-23 team kunnen de spelers zich ontwikkelen in het seniorenvoetbal. “Dat is een proces van vallen en opstaan. Soms zie je dan ook de teleurstelling als men niet meteen in Sweel 1 komt en ontbreekt het soms nog wel eens aan zelfreflectie. Het is heel mooi dat we juist deze spelers laten zien dat we ze in het vizier hebben, ze beloftevol zijn en laten rijpen in het Onder-23 team. Het is gewoon een leerzame stap in hun ontwikkeling.”

Marnix Bakker noemt het ook belangrijk dat spelers zich kunnen optrekken aan het niveau. “Naast JO19- spelers en jonge 2e elftalspelers, zullen ook enkele jonge spelers uit het 1e elftal – aangevuld met maximaal drie oudere spelers van de hoofdmacht – deel uitmaken van het Onder-23 team.”

Verder wijst de hoofdcoach van vv Sweel naar het feit dat het voor sommige spelers best als een grote stap ervaren wordt wanneer ze vanuit de junioren doorstromen naar de senioren. “De verschillen in leeftijd zijn hier mede debet aan en hebben zeker impact op de voetballers. Met het O23-team verkleinen we de stap van het jeugdvoetbal naar de senioren.

Met het spelen tegen eerste elftallen en Onder-23 elftallen uit de regio is geprobeerd een aantrekkelijk programma aan te bieden wat ook voor het publiek interessant is.

Data oefenwedstrijden Onder-23 vv Sweel

– Dinsdag 11-10: Sweel onder 23 – Witteveense Boys’ 87 1: 19:30