vv Sweel A1 houdt punt over aan bezoek aan Erica

Onderstaand verslag is geschreven door Sc Erica

Fotoalbum: Sc Erica A1 – vv Sweel A1 (foto’s door Theo Hein)

Erica – In de  bekercompetitie verloren de mannen van trainer Klok van Sweel A1. Erica had dus alle reden om iets recht te zetten.  Op het zonnige sportpark floot scheidsrechter Bos om half drie af.

SC Erica startte direct goed. In de 2e minuut werd een doelpunt van Jaminco van Veen afgekeurd wegens buitenspel.  Een  inzet in de 3e minuut van Erwin Ensink werd door de verdediger van Sweel van de doellijn getrapt. Het eerste half uur was SC Erica de beter voetballende ploeg.  In de 30eminuut sloeg Sweel toe. Door het slecht verdedigen kon de spits aanleggen en plaatste de bal langs keeper Werrink die kansloos was 0-1. Na de aftrap gaf Erwin Ensink vanaf links voor en de meegekomen Justin Meewisse kon de bal met de punt van de voet langs de keeper schuiven 1-1.  Dezelfde Meewisse begon een slalom actie vanaf het middenveld. Passeerde 4 spelers en bracht SC Erica op een voorsprong van 2-1.  Sweel bleef voetballen. Een schot in de 40e minuut werd met moeite uit het doel gewerkt door de keeper van SC Erica.

2e Helft

Trainer Klok voerde twee tactische wissels door. Begin van de 2e helft was SC Erica sterker. Een schot van Justin Meeuwisse werd gepareerd door de keeper. Jeroen Lunenborg kopte de bal net over. Sweel kwam terug en werd sterker en gevaarlijker. Een schot van  Jaminco van Veen knalde uit elkaar op de lat. Een schot van Sweel werd door verdediger Jonathan Mes van de doellijn gehaald. In een counter door Sweel in de laatste minuut van de wedstrijd werd het 2-2.  De uitstekende leidende scheidsrechter vond het wel goed zo en gaf zijn laatste fluitsignaal.  Trainer Klok baalde van het gelijke spel. Door de puntendeling staat men op  een gedeelde 1e plaats met VKW die 1 wedstrijd minder heeft gespeeld. Gelet op het spelbeeld was een puntendeling terecht.