VV Sweel 1 (zat) neemt koppositie over

Vv Sweel zaterdag heeft goede zaken gedaan en de koppositie overgenomen van vv Tiendeveen door met 6-0 te winnen van Damacota.

Trainer Wiebing moest het deze middag stellen zonder de geblesseerde Jeroen Zantingh en Ron Holscher. Gelukkig was militair Jeroen Seubers eerder terug van een oefening en wel beschikbaar.

Vorig seizoen had Sweel het erg moeilijk tegen Damacota en daarom was Sweel gewaarschuwd. Sweel begon scherp aan de wedstijd en zette Damacota meteten goed onder druk. In de 16e minuut komt Sweel op een 1-0 voorsprong; na een goed genomen vrije bal van Jordy Darneviel schiet Rene Lanting de afvallende bal onberispelijk binnen.

Damacota heeft moeite om onder de druk van Sweel uit te komen maar toch probeert Damacota op te bouwen. Jurjen Huitema weet hier een stokje voor te steken, na goed druk zetten van Huitema krijgt Hans Lanting de bal voor zijn voeten en schiet Sweel keurig op een 2-0 voorspong.

Na de 2-0 laat Sweel de teugels een beetje vieren en wordt niet elke tweede bal gewonnen. Damacota word regelmatig gevaarlijk over de linkerkant en Keeper Jaap Haan redt dan ook goed op een schot van Martin Pinkster. De waarschuwing van Damacota blijkt niet duidelijk genoeg want niet veel later wordt Damacota weer gevaarlijk en duikt Pinkster weer op voor keeper Haan. Gelukkig kan deze keer Jeroen Seubers met een goed verdedigende actie de 2-1 voorkomen.

In de 2de helft blijft Linksback Wietse Vugteveen achter in de kleedkamer en komt Egbert Vugteveen voor hem in de plaats. Spits Vincent Kok wordt omgetoverd tot linksback en Jeroen Seubers komt op rechtsback te spelen. Sweel komt erg goed uit de kleedkamer en laat zien dat de punten vandaag in Sweel blijven. Sweel wint elke tweede bal en blijft goed voetballen. In de 63e minuut schiet Jordy Darneviel de 3-0 van een grote afstand binnen. Deze goal geeft Sweel nog meer vertrouwen, het tempo gaat omhoog en Damacota kan niet meer meekomen. Sweel heeft deze middag erg mooie aanvallen in huis, alleen worden de mooiste aanvallen helaas niet beloond met een goal. In de 76e minuut stuurt Egbert Vugteveen met een perfecte pas Jurjen Huitema de diepte in, Huitema geeft vervolgens perfect voor op Lars Sikken; 4-0.

Damacota zet er weinig meer tegen over en daar maakt Sweel erg goed gebruik van, na een mooie vrije bal van Vincent Kok kop Lars Sikken de 5-0 binnen.

Lars Sikken beslist de wedstrijd met een loep zuivere hattrick, na een goede voorzet van Jurjen Huitema kan Bert Jan volders de bal met een uiterste krachtinspanning bij Sikken krijgen die de eindstand bepaalt op 6-0

Volgende week staat het uitduel tegen Nieuw Balinge op het programma, de wedstijd word gespeeld om 14:30 uur. Tot dan!