vv Sweel 1 (zat) komt goed weg met gelijkspel tegen Veendam 1894

De tweede topper stond alweer op het programma, na de overwinning op Tiendeveen was Veendam 1894 de volgende tegenstander voor vv Sweel zaterdag. Na een moeizame wedstrijd voor Sweel bleef de stand op 1-1 en mocht Sweel niet klagen.

De wedstrijd tegen Tiendeveen had zijn sporen achtergelaten op de selectie van vv Sweel, Bertin Kiers en Rene Lanting moesten met blessures vanaf de kant toekijken.

Veendam 1894 begon sterk aan de wedstrijd en had na 3 minuten al op een voorsprong kunnen komen, maar de spits van Veendam kopte rakelings over. Niet veel later is er een tweede mogelijkheid voor Veendam en weer kwam Sweel goed weg.
Sweel beleefde een lastige middag en had de nodige moeite met de behendige spelers van Veendam 1894. Na een kwartier spelen lukte het Sweel om onder de druk uit te komen en zowaar, tegen de verhouding in, op voorsprong te komen. Een harde vrije bal van Vincent Kok glipt tussen de benen van keeper Smit oor en laat het Sweeler publiek juichen. Hierna krijgt Sweel meer grip op de wedstrijd, maar kan dit niet omzetten in echte kansen. Ook Veendam 1894 wordt niet meer gevaarlijk voor de rust. Een aantal afstandsschoten kunnen keeper Haan niet verrassen.

Net als in de eerste helft is Veendam 1894 de sterkere ploeg aan het begin van de tweede helft. Sweel kan het spel van het einde van de eerste helft niet meer vast houden. Veendam 1894 heeft het betere van het spel en is de baas op het veld, de verdedigers van Sweel worden vandaag goed op de proef gesteld, maar houden zich goed staande. Sweel kan echter aanvallend niet genoeg brengen. Enkele speldenprikjes kunnen de verdedigers van Veendam 1894 niet verontrusten. In de 65e minuut komt Veendam dan ook terecht op gelijke hoogte. Een afgemeten voorzet wordt door de volledig vrijgelaten lange spits Sabic binnen gekopt. Veendam blijft de druk hoog houden, maar de mannen van trainer Wiebing geven weinig kansen weg en werken voor elke meter op het veld.
In de 80e minuut moet keeper Haan tot twee keer toe optreden om de punten niet weg te geven. Hier tegenover wordt Sweel alleen nog gevaarlijk via enkele vrije ballen. De laatste en grootste kans is voor Levent van Veendam 1894, hij komt vrij voor keeper Haan, maar de aanvaller plaatst de bal naast de goal.

Na 90 minuten is Sweel meer dan tevreden met een punt, ondanks het puntverlies nog steeds ongeslagen. Volgende week is een inhaal/beker weekend, over twee weken speelt Sweel uit tegen Nieuw Balinge om 14:30 uur. Tot dan!