vv Sweel 1 (zat) boekt ruime en verdiende overwinning

De laatste bekerwedstrijd werd gespeeld tegen de buren van vv Sleen. Het was een wedstrijd om ‘des keizers baard’, maar voor de mannen van trainer Bert Wiebing was het een goede testcase om te kijken hoe ze er voor stonden, zo vlak voor de competitiestart.

Sweel begon sterk aan de wedstrijd en kwam na een goede individuele actie van Bertin Kiers ook op voorsprong. Sleen stelde daar weinig tegenover, de momenten dat ze er door kwamen was daar de uitblinkende Jaap Haan die z’n doel schoon hield.
Gedurende de eerste helft bleef Sweel de betere ploeg en kwam dan ook verdiend op 2-0. Een vrije bal van Vincent Kok werd door een speler van Sleen over z’n eigen keeper gekopt.

Hoogtepunt van de eerste helft was de goal van Rene Lanting, vanaf zo’n 40 meter nam hij de bal vol op de slof en liet de (lange) keeper van Sleen volledig kansloos.
Daarna verslapte het wat en kwam Sleen beter in de wedstrijd, dit resulteerde ook in de 3-1. Een mooie aanval werd sierlijk over keeper Haan getikt.

In de rust ging Sweel van start met 3 verse krachten. Sleen kwam sterker uit de kleedkamer en kreeg vlak na rust ook een grote kans, alleen was deze niet aan de spits besteed. Ook verderop in de tweede helft kon Sleen hun kansen niet afmaken, dit met name dankzij puik keeperswerk van Jaap Haan en zijn verdediging onder leiding van de eveneens sterkspelende Hadi Zamanian.
Sweel scoorde nog wel, Rick Hagenauw kon van dichtbij binnentikken in de kluts voor de goal.

Het was een nuttige wedstrijd, die ook verdiend gewonnen werd.

Aankomende zaterdag begint de competitie tegen Erica ’86, om 14:30 uur wordt er afgetrapt ‘op Erica’.