Vrouwen 1 schiet uit de startblokken

Vrouwen 1 is dit seizoen goed van start gegaan, de eerste vijf wedstrijden werden allemaal gewonnen. Nadat de eerste twee bekerwedstrijden waren verplaatst, omdat de tegenstander beide keren over onvoldoende speelsters kon beschikken, ging het seizoen op 3 september van start. Tegenstander deze middag was VKW VR1, waar eind vorig seizoen in een vriendschappelijke wedstrijd nog van werd verloren. De dames van Sweel kenden deze middag weinig problemen met VKW en er werd met 3-0 gewonnen. Doelpuntenmakers waren Elsemiek, Ilse Voortman, en Leonie.

Vijf dagen later stond de avondwedstrijd tegen Nieuw Balinge op het programma. Waar Sweel in vroegere jaren nog wel eens problemen kende met Nieuw Balinge, was daar deze avond geen sprake van. De dames van Sweel konden vanaf het begin het spel maken en gingen met een comfortabele 5-0 de rust in. In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet en na 90 minuten stond er 8-0 op het scorebord. Doelpuntenmakers waren Anouk, Ilse Voortman, Leonie 2x, Marieke 2x en Nangila 2x.

Zaterdag 10 september werd de eerste competitiewedstrijd gespeeld, tegen Vitesse VR2. Deze middag liep het kwik behoorlijk op, het was maar liefst 26 graden. Volgens de UEFA niet warm genoeg voor het inlassen van een drinkpauze, maar gelukkig dacht de scheidsrechter in Koekange hier anders over. In de openingsfase van de wedstrijd werden er kansen over en weer gecreëerd, maar Sweel was de ploeg die als eerste wist te scoren. Ook hierna wist Vitesse nog kansen te creëren, maar hier wist de defensie van Sweel wel raad mee. Uitslag deze middag was 4-0 in het voordeel van de Sweelers. Doelpuntenmakers waren Elsemiek, Ilse de Regt 2x en Ilse Voortman.

De woensdag erop moest er weer een bekerwedstrijd worden ingehaald, ditmaal tegen Witteveense Boys. Doordat Sweel al zes punten uit de eerste twee bekerwedstrijden had gehaald en de overige teams onderling de punten hadden verdeeld, waren de dames voor aanvang van de wedstrijd al zeker van de volgende ronde. Om half 7 werd er afgetrapt en al vlot kwamen de dames op voorsprong. Heel gevaarlijk werd niet voor de dames van Sweel, de score werd rustig uitgebouwd. Ondanks een mooie tegentreffer kwam de overwinning voor Sweel geen moment in gevaar. Eindstrand deze avond was 5-1. Doelpuntenmakers waren Anoek, Anouk, Ilse Voortman 2x en Janneke.

Zaterdag 17 september werd de tweede competitiewedstrijd gespeeld, tegenstander was Dalen, voor onze dames een ware angstgegner. Maar de voorgaande overwinningen hadden blijkbaar een positieve invloed op het zelfvertrouwen, Dalen werd met maar liefst 7-2 verslagen! Doelpuntenmakers waren Elsemiek, Ilse Voortman, Marieke 3x, Marleen en Marlies.

De volgende wedstrijd wordt in Hoogeveen tegen De Weide VR 2 gespeeld.