Vroege tegentreffer breekt Sweel (zon) op

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag het uitduel tegen DVC’59 met 2-1 verloren. Deze stand was al bij rust bereikt.

De bezoekers uit Zweeloo keken al na twee minuten tegen een achterstand. Een slecht weggewerkte vrije trap werd via de kluts door Jeffrey Mink achter doelman Jesper Reuvers gewerkt.

Sweel beleefde een moeilijke eerste helft en daarbij leek vooral de vroege openingstreffer de ploeg parten te spelen. De bezoekers uit Zweeloo speelden slordig, leden veel balverlies en hanteerden bovendien een te laag tempo om de verdedigende linies van DVC’59 te ontwrichten.

De ploeg zwijnde bovendien dat DVC’59 in de beginfase de marge niet verdubbelde. Met een schot vanuit de tweede lijn was Wouter van der Veen gevaarlijk. Even later had Richard Speelman vanuit een vrije trap van Wouter van der Veen de kans op gelijkmaker.

Dat was ook bepaald niet de laatste keer dat Sweel een doelrijpe kans om zeep hielp. Ook Arjan Kalsbeek en Roald Vrieling waren een paar dichtbij de gelijkmaker. Vlak voor rust kwam Sweel via Remmert Verbrugge alsnog op gelijke hoogte, maar nog voor het rustsignaal zette Aron Arends de 2-1 voorsprong op het scorebord.

In de tweede helft bleef DVC’59 druk zetten op de verdediging van Sweel, maar goals leverde dat niet op De bezoekers hadden even later het geluk dat een afzwaaiende bal van DVC’59 op de paal belandde. Aan de andere kant bracht Ruben Looije vanaf de flank Remmert Verbrugge in stelling, maar doelman Mike Mepschen kon handelend optreden.

De bezoekers persten er nog een slotoffensief uit, maar de tijd was te kort om er nog een gelijkspel uit te slepen. In de slotfase kreeg Patrick Zwiers nog een mogelijkheid, maar de verdediging van DVC’59 wist het gevaar te neutraliseren.

Uitslagen 4e klasse D:

Weerdinge – EMMS   3 – 0