Vrijwilliger Jan Pol van vv Sweel gewaardeerd met een Koninklijke Onderscheiding voor zijn inzet voor de samenleving

Tijdens de jaarlijkse lintjesregen is Jan Pol vrijdag gedecoreerd vanwege zijn verdiensten voor de gemeenschap. De Aaldenaar werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Burgemeester Renze Bergsma speldde Jan ’s morgens thuis het lintje op en overhandigde de bijbehorende oorkonde. ’s Middags werden Jan en zijn familie verwelkomd in het gemeentehuis in Coevorden voor een feestelijke receptie.

De nietsvermoedende Jan was er even stil van, maar ook bijzonder trots op de beloning voor wat de supervrijwilliger jarenlang met veel toewijding voor de gemeenschap heeft gedaan: voor de kerk in Aalden, het Zwembad Zweeloo, Tennisclub LTC en uiteraard de vele werkzaamheden voor vv Sweel.

Jan is dan ook al vele jaren een niet te missen figuur in de Zweeler gemeenschap. Nimmer wordt er tevergeefs een beroep op hem gedaan als het gaat om vrijwilligerswerk.