Sweel pakt in slotfase overwinning op Titan; Jasper van der Veen matchwinnaar

Sweel heeft zondagmiddag drie punten overgehouden aan het duel met Titan.

In de levendige slotfase besliste Jasper van der Veen het duel (1-2).

In een eerste helft met een paar grote kansen aan beide kanten, waarbij een treffer van Sweel vanwege buitenspel werd geannuleerd, zochten beide ploegen doelpuntloos de kleedkamers op.

Nadat Titan in de 72e minuut via Harmjan Moesker op voorsprong kwam, zette man of the match Jasper van der Veen de ploegen vrij snel daarna weer op gelijke hoogte. Dat was nog niet alles, want met zijn winnende treffer zorgde Jasper niet alleen voor een perfecte afsluiting van de eerste seizoenhelft van zijn team, maar ook voor zijn individuele prestatie.

De winnende treffer vlak voor tijd leek echter compleet uit de lucht te vallen, want in Nieuw-Weerdinge leek iedereen zich al verzoend te hebben met een 1-1 gelijkspel tussen de beide teams uit de 3e klasse D. In de slotfase frommelde Jasper van der Veen uit een scrimmage de winnende treffer binnen voor de bezoekers uit Zweeloo.

De meest gelukkige ploeg ging er met de buit vandoor, maar daar had Sweel maling aan. De ploeg van Marnix Bakker staat dankzij de zege op de tweede plaats (11-25), met nog slechts twee punten achterstand op SVV’04, dat in Schoonebeek met 1-0 won van Gasselternijveen. Het duel Twedo-Weerdinge werd afgelast.

Uitslagen

SVV’04-Gasselternijveen 1-0