Voorbeschouwing Sweel (zon) 1 – Weiteveense Boys 1

Sweel (zon) – Weiteveense Boys is een duel tussen de nummers 4 en 13. De hoofdmacht van Sweel kwam afgelopen zondag niet in actie. Het duel tegen Valther Boys werd afgelast. Onze gasten uit Weiteveen verloren het zespuntenduel tegen Bargeres met 1-2.

De ploeg van Aryan Doldersum won dit seizoen slechts twee duels en de promovendus moet in de 4e klasse nog duidelijk zijn draai vinden. Op de nederlaag tegen het eveneens laag geklasseerde Bargeres viel weinig af te dingen. Weiteveense Boys kwam in de 1e helft eigenlijk amper op de speelhelft van Bargeres. Na ruim een half uur spelen kwamen de gasten dan ook niet eens onverdiend op 0-1.

Na rust probeerde Weiteveense Boys nog wel om iets te forceren, maar de eerste serieuze doelkans viel pas na ruim een uur te noteren. Even hing de 1-1 in de lucht, maar het doelpunt viel even later aan de andere kant. Bargeres verdubbelde de marge naar 0-2. De ploeg uit Weiteveen kreeg nog wel een paar kansjes, maar meer dan een eretreffer van Dennis Rocks ~ na een voorzet van Stefan Bernsen ~ zat er niet in. Ongetwijfeld zullen de gasten zich willen revancheren. Voor Sweel is winst ~ in de aanloop naar de kraker tegen WKE’16 ~ noodzakelijk om aansluiting bij de subtop te houden.

BALSPONSOR                 : Drukkerij NUNO

WEDSTRIJDSPONSOR   : Zwaagstra Sierbestrating

PROGRAMMA ZONDAG 3 DECEMBER A.S.

EHS’85 – ZWARTEMEERSE BOYS

WITTEVEENSE BOYS’87 – SCHOONEBEEK

DSC’65 – VALTHER BOYS

PROTOS – TITAN

BARGERES – WKE’16

HOC – DVC’59

SWEEL –WEITEVEENSE BOYS

WEITEVEENSE WIL BLIJVERTJE WORDEN IN 4e KLASSE

Weiteveense Boys promoveerde afgelopen seizoen via de nacompetitie naar de 4e klasse. In de promotie-/degradatiewedstrijden tegen Zwartemeerse Boys was Weiteveense Boys twee keer met 1-0 te sterk. Weiteveense Boys degradeerde twee seizoen eerder (14/15) naar de 5e klasse.

De promotie was een mooi succes voor Aryan Doldersum. De 42-jarige in Emmen woonachtige oefenmeester kwam twee seizoenen geleden over van Gieterveen. Hij heeft zelf onder meer gevoetbald bij FC Emmen, SVBO, Germanicus en WKE. Doldersum heeft inmiddels vier jaar ervaring als hoofdtrainer bij de senioren en was voor zijn succesvolle periode bij Gieterveen onder meer trainer van de A1 junioren van Emmen.

Het was destijds geen gemakkelijke beslissing voor Doldersum, want hij voelde zich erg op zijn gemak bij Gieterveen. De mooie dorpsclub Weiteveense Boys kwam echter op het pad van de Emmenaar. De club toonde zich erg slagvaardig. ,,Na een gesprek met het bestuur en technische staf van die club werd ik toch erg enthousiast. Zij kwamen bijzonder ambitieus over en hadden een prima verhaal.”

Verplicht vrijwilligerswerk

Om het tekort aan vrijwilligers het hoofd te kunnen bieden, zal het bestuur vanaf 1 januari a.s. overigens ouders verplicht stellen om vrijwilligerswerk te doen voor de vereniging. Dit geldt voor ouders van jeugdleden en aanmeldingen van volwassen leden. Het betreft één ouder per gezin. Het bestuur heeft de overtuiging dat uiteindelijk het verplichte karakter zal verdwijnen en hoopt dat de maatregel slechts een verandering in denkwijze en handelen teweeg zal brengen.