Voorbeschouwing Sweel – Bargeres

vv Sweel 1 – Bargeres 1 ; laatste thuiswedstrijd Ruud Jalving

die komend seizoen de oudste jeugd van FC Emmen (JO19) onder zijn hoede neemt Ruud Jalving leidt zondagmiddag zijn laatste thuiswedstrijd als trainer-coach van Sweel.

Hopelijk levert het afscheid van onze veelgeprezen clubman – die komend seizoen de oudste jeugd van FC Emmen (JO19) onder zijn hoede neemt – voldoende ingrediënten op voor een mooi duel tegen onze gasten uit Bargeres. Voor de bezoekers staat er meer dan alleen de eer op het spel, want Bargeres is nog volop in de race voor een ticket voor de nacompetitie

Sweel kon Pesse vorige week niet verrassen. De kampioenskandidaat nam revanche op de eerdere 3-0 uitnederlaag in Zweeloo. Op sportpark De Marke werd een magere 1-0 zege geboekt. De ploeg van Ruud Jalving was nog het meest dreigend.

Bargeres won zondagmiddag met 1-5 van degradatiekandidaat Witteveense Boys’87. Door de zege blijft de formatie van Aryan Doldersum in de race voor een ticket voor de nacompetitie. Dat mag een knappe prestatie worden genoemd, want Bargeres kon door blessures dit seizoen lang niet altijd in de vertrouwde samenstelling spelen.  In de eerste periode werden uit acht wedstrijden slechts twee punten gesprokkeld. In de tweede periode trad herstel op en werden zestien punten gehaald. Dankzij een prima eindsprint doet de selectie van Doldersum – die ook volgend seizoen aan Bargeres verbonden is – nog volop mee om de prijzen. Voorwaarde is wel dat vandaag op ’t Alterbarg gewonnen dient te worden en dat KSC punten morst tegen Pesse. Volgende week volgt de ontknoping in de 3e periode. Dan staat de confrontatie tussen KSC en Bargeres op de rol.

BALSPONSOR                   : Van Panhuis Installatietechniek

Scheidsrechter                    :    J.H. Bisschop
Programma komende periode:
Zondag 26 mei a.s. om 14.00 uur : Witteveense Boys’87 – Sweel
  PROGRAMMA’S EN STAND 4e KLASSE E:

PROGRAMMA ZONDAG 18 MEI :

Sweel – Bargeres

KSC – Pesse

Titan – Witteveense Boys’87

DSC’65 – EHS’85

OVC’21 – VIOS(O)

Wijster – DVC’59

HODO –Schoonebeek

*******************************************************

STAND 4e klasse E:

1.  HODO                    24 – 57              8.  VIOS(O)              24 – 27

2.  Pesse                      24 – 57             9.  Wijster               24 –  25

3.  Titan                      24 – 47            10. Schoonebeek    24 – 23

4.  KSC                        24 – 45            11. DSC’65               24- -23

5.  OVC’21                  24 – 42            12. EHS’85               24 – 23

6.  Sweel                      24 – 38           13. DVC’59               24 – 14

7. Bargeres                 24 – 33            14. Wittev.Boys’87 24 – 12

*******************************************************

PROGRAMMA ZONDAG 26 MEI :

14.00 uur: Bargeres – KSC

14.00 uur: VIOS(O) – DSC’65

14.00 uur: Pesse – OVC’21

14.00 uur: Witteveense Boys’87 – Sweel

14.00 uur: Schoonebeek – Titan

14.00 uur: EHS’85 – Wijster

14.00 uur: DVC’59 – HODO

SWEEL SLUIT ZICH AAN BIJ DRENTS VERBONND

Met het ondertekenen van een contract bekrachtigen vv Sweel en het Drents Verbond zondagmiddag de samenwerking, die vorig najaar al is ingezet. Namens het Drents Verbond zijn Ben Haverkort en Jos Schaart bij de ondertekening op ’t Alterbarg aanwezig.

Sweel en het door FC Emmen geïnitieerde Drents Verbond hebben vorig jaar al eerste stappen gezet. Dit vanuit gezamenlijk gedragen ambities. De profclub voelt een sterke betrokkenheid met de amateurclubs. FC Emmen heeft een voorbeeldfunctie en neemt voortrekkersrol om  amateurverenigingen uit de regio met raad en daad terzijde te staan.

FC Emmen wil voor clubs een verbinder en inspirator zijn en zich sterk maken om een sportief bolwerk in de regio te formeren. Dit moet dankzij intensieve samenwerking gestalte worden gegeven. En dan niet alleen op sportief gebied, maar ook op financieel, organisatorisch en maatschappelijk gebied. Inmiddels hebben zich ruim twintig verenigingen aangesloten bij het Drents Verbond; daar onder DZOH, Achilles 1894, Rolder Boys, Drenthina, SC Erica, Sleen en Raptim.

Vv Sweel heeft sinds oktober al kunnen profiteren van het samenwerkingsverband met het Drents Verbond. Zo zijn er een aantal informatiebijeenkomsten georganiseerd, waaraan Sweel heeft  deelgenomen. In november verzorgde René Grummel, hoofd jeugdopleiding bij FC Emmen, een leerzame avond voor de jeugdtrainers van Sweel. Onze club is onder de indruk geraakt van de zogenaamde “spelprincipes”, die een rode draad vormen voor de jeugdopleiding van FC Emmen. Binnen vv Sweel ziijn nu eigen “spelprincipes” ontwikkeld. Deze zijn opgenomen in het geactualiseerde Jeugdplan. Momenteel wordt het binnen de jeugdopleiding uitgerold. Voor Sweel heeft het lidmaatschap van het Drents Verbond zeker een toegevoegde waarde, maar de club uit Zweeloo wil hiermee ook vooral de hechte band met FC Emmen onderstrepen. Hopelijk staat dat borg voor nieuw sportief succes !