Voorbeschouwing : Sweel 1 – FC Oldemarkt 1

Voor de tweede keer dit seizoen een hartelijk woord van welkom aan onze gasten uit Oldemarkt. Een mooi en markant dorp in de gemeente Steenwijkerland!

Eindelijk….de bal mag weer rollen! De wedstrijdspanning hebben we enorm gemist! We zijn dolblij dat er weer om de punten kan worden gespeeld. “De laatste maanden was het niks. We hebben de afgelopen weken best lekker getraind, maar die zaterdagen en zondagen zijn het leukst. De wedstrijdspanning, het gevoel van winnen of verliezen; dat hebben we enorm gemist.”

Sweel en FC Oldemarkt gaan op ’t Alterbarg herhaling. De wedstrijd stond eerder gepland op 10 oktober, maar duurde slechts een kwartier. De dienstdoende arbiter raakte geblesseerd en kon niet verder. De stand was op dat moment nog 0-0. De voetbalzondag ging echter niet geheel in rook op. Beide teams knoopten er na het staken een vriendschappelijk duel aan vast. Dat eindigde uiteindelijk in 1-5.

FC Oldemarkt en vv Sweel hebben de nodige overeenkomsten. Het zijn beide warme en actieve voetbalverenigingen met vele supporters en sponsoren. Beide clubs staan “middenin de samenleving”. Oldemarkt – of op zijn Stellingwerfs – Oldemaark, ligt in de Kop van Overijssel omgeven door prachtige natuurgebieden. Ook wat dat betreft dus de nodige overeenkomsten met Zweeloo!

WEDSTRIJDSPONSOR : ZWAAGSTRA GROEP

SELECTIE vv SWEEL