Voorbeschouwing : Bram Vuuregge (18) wil met Twedo kroon zetten op jubileumjaar

Bram Vuuregge wil de viering van het 50-jarig jubileum van Twedo opluisteren met een titel of promotie. “De ambitie is helder, maar de uitvoering is een ander verhaal”, zegt de 18-jarige veelbelovende spits, die aan zijn derde seizoen in de hoofdmacht van de zondagderdeklasser uit Nieuw-Amsterdam/Veenoord begint.

Zaterdagavond kruist Bram Vuuregge op ’t Alterbarg in Zweeloo de degens tegen het nog ongeslagen Sweel. Een duel om naar uit te kijken:

Hoog tijd

Na ruim dertig jaar wordt het onderhand ook weer hoog tijd dat Twedo de stap naar de 2e klasse maakt. “Het zou ontzettend mooi zijn als we in sportief opzicht een kroon op het jubileumjaar kunnen zetten. De tijd is er absoluut rijp voor, want ik wil graag met Twedo op een hoger niveau voetballen. We hebben een mooie groep en hebben voldoende potentie. De 2e klasse was afgelopen seizoen al in het vizier, maar in de nacompetitie werden we helaas vrij kansloos uitgeschakeld.”

Voortvarend

Volgens Bram Vuuregge startte Twedo de eerste helft van het vorig seizoen voortvarend. “We hadden zelfs de luxe dat we een tijdje koploper waren, maar hebben uiteindelijk in een aantal cruciale wedstrijden de punten laten liggen. Dit seizoen gaan we weer een nieuwe poging wagen om uit de derde klasse te komen.”

Stappen gemaakt

Bram Vuuregge heeft in de afgelopen twee seizoenen zowel individueel als met het team de nodige stappen gemaakt. “In het eerste jaar dat ik erbij kwam hebben we door corona natuurlijk niet veel wedstrijden in competitieverband kunnen spelen, maar in het afgelopen seizoen hebben we een reeks goede resultaten geboekt en die lijn moeten we dit seizoen doortrekken”, zegt de student Economics and business Economics aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Neusje voor de goal

De jonge aanvaller kwam als spits bij de selectie van trainer-coach Jannes de Lange en daar voelt hij zich ook het meest op z’n plek. Een speler met snelheid, sterk aan de bal en met een neusje voor de goal. “Ik ben het meest in mijn element in de punt van de aanval als het aanspeelpunt voor de lange bal van achteruit. Vanuit die positie probeer ik te schieten en, als ik de kans heb uiteraard te scoren. Het zou natuurlijk mooi zijn als ik daar dit seizoen van waarde kan zijn voor het team, maar als ik op een andere positie  hetzelfde kan toevoegen is dat ook geen probleem.”

Gewijzigde samenstelling

Twedo start het seizoen in een iets andere samenstelling. Koos Timmerman is gestopt en gaat bij de club op een lager niveau verder. Jesper Mensing keert na een avontuur bij WKE’16 terug op het oude nest en Rick Vos en Stan Visser komen over vanuit de JO19. “Ik heb er alle vertrouwen in dat we met dit team dit seizoen iets moois kunnen bereiken en ook de kwaliteiten hebben om bovenaan mee te kunnen doen. Als we de stap omhoog kunnen maken dan hebben we ook een groep die er niet zomaar weer uitvliegt.”