Voorbereidingen Technische Com. Jeugd op nieuwe seizoen.

Zweeloo 01-03-2016

Voorbereidingen T.C technische commissie.

De T.C is alweer begonnen met de eerste voorbereidingen ten aanzien van het indeling jeugdteams voor seizoen 2016/2017.

Op dit moment hebben we 164 jeugdleden, onderverdeeld in 35 meisjes en 129 jongens.

Zoals het nu lijkt kunnen we het voor elkaar krijgen om 1A team, 2B teams, 2C teams, 3D teams, 3E teams, en 4F teams te formeren.

De jeugdafdeling vormt het sportieve fundament onder onze vereniging, waarbij de ontwikkeling van jonge voetballers is gericht op prestatie en plezier.

Om aan bovenstaande te voldoen hanteren wij de volgende selectie criteria;

• De jongste F-pupillen worden in principe ingedeeld op basis van leeftijd en het sociale aspect (o.a. vriendjes, school e.d.)
  • Hierbij kunnen we uitzonderingen maken voor een opvallend talent dat we een leeftijdsgroep hoger laten spelen.
  • Bij F1 en F2 wordt ook al enigszins gekeken naar kwaliteit, omdat deze teams ook al twee keer per week trainen.
  • De E1 en E2 gaan op kwaliteit en de E3 en E4 vervolgens op leeftijd, maar ook op gelijkwaardigheid in de teams.
  • De D  junioren t/m de A-junioren worden ingedeeld op leeftijd en bij meerdere groepen binnen een categorie op kwaliteit.
  • Als we spreken over kwaliteit dan hebben we het over verschillende kwaliteiten, waarbij de volgende vaardigheden van belang zijn: Techniek, Inzicht, Persoonlijkheid en Snelheid (qua lopen en qua handelen) Daar voegen wij als VVSweel ook betrouwbaarheid (altijd aanwezig + bij afwezigheid het afbellen) aan toe.

De situatie bij de B junioren is dusdanig dat we voor volgend seizoen 21 spelers hebben. Dat is te veel voor één B team maar te weinig voor twee B teams. Daarom gaan we proberen om, d.m.v. dispensatie en doorschuiven, een tweede B team te formeren.

Mocht uw kind van plan zijn om te stoppen met voetballen, dan betreuren wij dit ten zeerste.  Maar zou u dit dan zo spoedig mogelijk willen doorgeven. Zodoende kunnen wij sneller inspelen op de aantallen die overblijven.

U kunt alleen schriftelijk afmelden via het volgende email adres: ledenadministratie@vvsweel.nl  Dit kan uiterlijk tot 1 mei!!

Met vriendelijke groeten,

Technische Commissie Jeugd