Voetbaljeugd vv Sweel maakt dorpsleus helemaal waar : “In Zweeloo kan alles……!´

'Pana'-koning' Sharif Rodriguez steelt harten van Zweeler voetbaltalenten

Onder het motto ´In Zweeloo kan alles´ is er vorig weekend door de jeugd van vv Sweel een super sportief onderdeel van het 100-jarig jubileum afgewerkt.

Panna Knock Out

Op de vrijdag werd op het sportpark ´t Alterbarg een ´Panna Knock Out´ georganiseerd, mede mogelijk gemaakt door onze hoofdsponsor Zwaagstra Beton Producten.

‘Pana’-koning zet geweldige show neer

Freestyler en ‘pana’-koning Sharif Rodriguez veroverde met zijn onnavolgbare acties niet alleen de wereld, maar ook ’t Alterbarg in Zweeloo! De balvirtuoos zette ter ere van het 100-jarig jubileum van vv Sweel in twee sessies een geweldige show neer!’ Hij toonde hoe je een tegenstander door de benen speelt…. met het hoofd !

Sharif is niet alleen razendsnel met zijn voeten, maar zijn tong is net zo rap en zijn enthousiasme aanstekelijk. Een echte topper in de straatvoetbalwereld en te vergelijken met de bekende Touzani.

Sharif heeft de jeugd van vv Sweel JO7 t/m JO/MO15 laten zien dat je met een bal niet alleen kunt scoren door hard te schieten en demonstreerde dat met weergaloze acties.

Een interactieve show omringd door diverse toffe voetbalattracties en voor de jongste jeugd van vv Sweel een schitterende ervaring! Wat hij de Zweeler voetbaljeugd wil meegeven is dat er sport is, maar dat niet alleen. Vrienden, vertrouwen, je thuis voelen bij de club…en laten zien wat je kunt doen met je talent.

Holland Cup JO17-1, JO17-2, MO17 en JO19

Voor de oudere jeugd, de JO17-1, JO17-2, MO17 en JO19, stond er het afgelopen weekend een internationaal voetbaltoernooi op het programma: De Holland Cup !

Meer dan 300 teams uit heel Europa kwamen in actie en speelden in het zicht van de nabijgelegen Johan Cruijff ArenA een uitdagend toernooi. Voetballen tegen tal van gelouterde Europese tegenstanders uit onder meer Engeland, Denemarken, Frankrijk, Duitsland en Spanje komt natuurlijk niet ieder jaar voorbij.

De organisatie van de Holland Cup stelde het gehele weekend een bus en chauffeur beschikbaar voor de teams, die zich op deze manier in Almere gemakkelijk konden verplaatsen van verblijfslocatie naar speelterrein.

Over gewonnen prijzen is er na afloop niet veel gesproken, maar dat was ook niet de insteek. Het was vooral gezellig en ook in Almere en omstreken weten ze het inmiddels “bij vv Sweel kan alles !

Spelers en begeleiding kregen regelmatig te horen dat de kleine club uit Drenthe niet alleen hun voetbalkwaliteiten liet zien, maar ook hoe het hoort…een voetbalfeest waarbij gezelligheid, sportiviteit en verbondenheid met elkaar centraal staat. Grote complimenten dus voor spelers en begeleiding van vv Sweel!!

Een ieder kijkt terug op een gigantisch sportief en vooral sfeerrijk weekend; een waardig onderdeel van het 100-jarig jubileum dat v.v. Sweel dit kalenderjaar viert!