VKW zeer overtuigend winnaar Auto Mekkes/Zwaagstra-toernooi

Afgelopen donderdagavond werd al duidelijk dat VKW aanspraak zou maken op de eindoverwinning van het Auto Mekkes/Zwaagstra-toernooi.

De rood-witten uit Annen hadden weinig in de melk te brokkelen tegen de ploeg van Harold Brunsting. Werner Wijnholds was met twee treffers het meest trefzeker voor VKW.

Martijn Heerkes scoorde voor Dalen tegen vv Sweel ook twee keer met rake kopballen. Lange tijd speelde Sweel (zon) goed mee in dit aardige duel, om uiteindelijk toch met 0-4 kopje onder te gaan.

Zaterdagavond speelden Dalen en VKW om de hoofdprijs. Het werd echter nooit een echte wedstrijd. Dalen trof een ontketend VKW dat geen enkele moeite had met de mannen van Claus Boekweg.

Het talrijke Börker publiek wreef zich in de handen bij zulk mooi voetbalspel. Smaakmaker zaterdagavond was de man met de mooiste naam: Antonia Costa Neto. Supersnel, mooie voorzetten en ook nog scorend. Misschien vinden ze het in Dalen niet zo erg dat VKW en Dalen niet in dezelfde competitie zijn ingedeeld, want met 7 -0 werd het verschil tussen beide tweede klassers wel pijnlijk duidelijk.

In het duel Sweel (zon) tegen Annen vielen nog meer doelpunten. Door fouten in de Sweeler defensie kwam Annen makkelijk aan de doelpunten. Sweel creëerde evenals donderdagavond tegen Dalen wel kansen, maar had grote moeite om ze ook te verzilveren. Door treffers van Arjan Kalsbeek en Ruben Looye kwam Sweel halverwege de tweede helft nog in de buurt van Annen, maar plotseling was het helemaal gebeurd en vloog de ene na de ander bal in het Sweeler doel. Uiteindelijk bleef de teller steken op negen. Door deze Anner scoringsdrift eindigde de ploeg op doelsaldo op de tweede plaats.

Sweel (zat) speelde donderdag tegen DSC’65. Bert-Jan Volders scoorde éénmaal, maar dat was niet genoeg voor de overwinning. Voor rust was Sweel sterker, maar in het tweede bedrijf dicteerde DSC’65 de wedstrijd. En dat vertaalde zich in een 1-2 overwinning. Zaterdagavond was HOC de tegenstander van Sweel (zat). Ook deze ploeg was te sterk voor het team van Bert Wiebing. Het werd een terechte 0-3 overwinning voor de mannen van Jans Spiegelaar.

Domper op de overwinning was een kuitbeenbreuk van de rechterspits van HOC. Ook Annen kwam niet helemaal ongeschonden uit de strijd. Zij verloren een speler met een afgescheurde knieband. De v.v. Sweel wenst beide spelers een voorspoedig herstel toe!

Eindstand Auto Mekkes/Zwaagstra-toernooi:

1. VKW   2- 6 (11-0)

2. Annen   2-3 (9-6)

3. Dalen   2-3 (4-7)

4. Sweel (zon)   2-0    (2 – 13)