VKW en Witteveense Boys’87 winnen Auto Mekkes/Zwaagstra-toernooi

VKW en Witteveense Boys’87 zijn zaterdagavond op sportpark ‘t Alterbarg in Zweeloo winnaar geworden van de 24e editie van het Auto Mekkes/Zwaagstra-toernooi.

Het naar de 1e klasse gepromoveerde VKW was donderdagavond in de eerste speelronde al veel te sterk voor Annen. De ploeg van trainer-coach Jan Wielink drukte het krachtsverschil echter niet uit in doelpunten: het werd slechts 2-0. Zaterdagavond deden de Börkers dat wel en versloegen 3e klasser Dalen met liefst 7-1. Bij rust was de stand 5-1. Dennis Tump redde de eer voor Dalen.

Annen en Sweel (zon) waren lange tijd in evenwicht. De 3e klasser uit Noord-Drenthe kwam wel op voorsprong, maar Sweel-aanvoerder Remmert Verbrugge tekende nog voor rust voor de gelijkmaker. Tien minuten voor tijd scoorde Annen de winnende treffer (1-2).

In de andere poule waren de verhoudingen meer in evenwicht. Het naar de 5e klasse gedegradeerde Witteveense Boys’87 won woensdagavond met 5-3 van Sweel (zat) en speelde zaterdagavond met 1-1 gelijk tegen 4e klasser NKVV.

Sweel (zat) herstelde zich van het eerdere verlies tegen Witteveense Boys en versloeg de reserves van Noordscheschut met 4-1. Voor Sweel scoorden Jeroen Seubers (2x), Bert-Jan Volders en Jurjen Huitema.

Uitslagen Auto Mekkes/Zwaagstra-toernooi

Toernooi Sweel (zon) :

Uitslagen donderdag 11 augustus :

Sweel (zon) – Dalen    1 – 1

VKW – Annen    2 – 0

Uitslagen zaterdag 13 augustus :

Sweel (zon) – Annen     1 – 2

VKW – Dalen    7 – 1

Eindstand Sweel (zon):

1. VKW   2 – 6

2. Annen  2 – 3

3. Dalen   2 – 2