Verslag Hoogeveen JO19 – VV Sweel   O-23

Na een zwaar pak slaag voor de zaterdagtak  en  2 vrije weekenden voor de zondagtak werd er op deze dinsdagavond in Hoogeveen nog gevoetbald met het onder 23 team.

Aangevuld deze avond met 2 jongens van JO19 werd er aangetreden op kunstgras tegen vv Hoogeveen JO19. Mede koploper in de Hoofdklasse.

Voor de manschappen van Sweel de taak om met een goede afsluiting de winterstop in te gaan. Na de overwinning op Dalen JO19 dus de 2e wedstrijd.

De 1e 5 minuten van de wedstrijd begon Hoogeveen sterk. Met goed positiespel, bewegende mensen op het middenveld en een rechtsbuiten die een motortje bij zich had probeerden ze de Sweeler verdediging in verlegenheid te brengen. Echter werd deze linie amper uit elkaar gespeeld onder de goede coachende leiding van Mark Nijenbanning.

Na 7 minuten was het na goed druk zetten van Richard Speelman, Rick ter Avest die de score kon openen.  Na een afgemeten pass deed hij dit dan ook en bracht het scorebord in beweging. Na 10 minuten hetzelfde verhaal, alleen was het dit keer een goed storende Rick ter Avest die Richard in stelling bracht. 2-0

Na de 2-0 begon Hoogeveen iets sneller naar voren te spelen, wat ze ook een paar kansen opleverde. Een 1 op 1 situatie werd keurig gered door Douwe Bruinsma, een knappe omhaal van de spits van Hoogeveen ging rakelings over, en bij de andere gevaarlijke situaties waren het verdedigers van Sweel en met name Erik Renting die resoluut optraden.

Met een 2-0 voorsprong ging Sweel aan de warme thee en na 4 wisselingen werd er vanaf minuut druk naar voren gezet. Richard dit maal vanaf de rechterkant was er vandoor en na keurig terugleggen richting de 16 was het Rick ter Avest die zijn 2e goal van de avond binnen werkte.

Hoogeveen, slechts voor de 2e maal dit seizoen in een verliezende positie liet het kopje hangen en Sweel kon doorgaan en met een prachtige opening wist Jorrit Reuvers de geheel vrijstaande Twan Jalving te vinden. Twan die de bal keurig meenam, de keeper omspeelde en de bal in het lege doel werkte zorgde hier dan ook voor een terechte 4-0 voorsprong. Kort hierop werd het 5-0 door Jorn Askes. Twan Jalving die met een mooie opening Richard Speelman aan de rechterkant wist te bereiken, Richard die niet zelfzuchtig was en de bal keurig strak voorgaf en Jorn die na eerder een enorme kans gemist te hebben zorgde ook deze avond er weer voor dat hij zijn goal meepikte.

Na nog meer wisselingen en een sfeer die ietwat grimmig werd, was het voetbal ook een stuk minder. Maar in ondertal situatie was Sweel alsnog die de 6-0 binnen werkte op aangeven van Jorn Askes.

Na precies 90 min vond de goed leidende Freddy Gossen het wel welletjes en kunnen de mannen van onder 23 in 3 jaar tijd nog steeds zeggen dat ze ongeslagen zijn met toch wel pittige tegenstanders.

Na de winterstop gaan we verder met nieuwe oefenwedstrijden in deze samenstelling, hopelijk deze keer weer thuiswedstrijden onder het toeziend oog van veel publiek.

Ook maak ik direct van de gelegenheid gebruik om iedereen binnen deze vereniging een fijne feestdagen te wensen en een gezond en sportief 2018!

Sander Guchelaar