Verrassende driepunter voor Sweel (zon) tegen Musselkanaal

De hoofdmacht van Sweel (zon) kwam verrassend met drie punten thuis uit Musselkanaal. De ploeg van Ben Ribberink zegevierde met 0-1.

Het had heel wat voeten in de aarde voor het zover was. Eerst moest het kunstgrasveld worden gezocht voordat er gespeeld kon worden. Duurde een kwartier. En vervolgens liet de scheidsrechter ook nog eens negen minuten extra spelen.

Sweel kwam na een kwartiertje op voorsprong door slecht uitverdedigen van de Musselkanaal goalie. Hij verdedigde aan de zij kant slordig uit. De bal kwam uiteindelijk bij Wouter van der Veen terecht die de bal in het half verlaten doel schoot. De keeper was nog onderweg van zijn uitstapje. De gehele eerste helft bleef vv Sweel de sterkste in dit zeer matige duel. Beide ploegen hadden de grootste moeite om kansen te creëren. In de tweede helft eigenlijk een zelfde beeld, al drong Musselkanaal naar mate de tijd verstreek wel meer aan.

De Sweel achterhoede hield prima stand. Lars Stadman en Siebert Looye haalden heel wat ballen weg. Deze middag werden ze goed geholpen door Jorn Stadman. Helaas moest laatstgenoemde speler een kwartier voor tijd met een blessure van het veld. Op het middenveld speelde Jan Roelof Jansen een prima partij. Naarmate het eind naderde, al wist niemand wanneer dat was, want de scheidsrechter speelde de gehele tweede helft met de knop van zijn stopwatch, was het af en toe billen knijpen.

Het doelgebied voor Jesper Reuvers was af en toe bomvol. Maar Sweel kon telkens de bal weg krijgen. En lukte dat niet zo goed, dan liepen de Musselkanaal aanvallers elkaar wel in de weg. Door dit offensief kregen de Sweel aanvallers kansen om de zege veilig te stellen. Jeroen Dijkstra raakte in een tegenstoot de lat, doch de bal verdween deze week niet tegen de touwen. Wouter van der Veen, de verrassend snel herstelde Martijn van der Veen en Jonne Reinds hadden de gelegenheid om de verdediging van Musselkanaal uit te spelen, maar ze kregen het niet voor elkaar, zodat de eindstand 0-1 werd.