Verdienstelijk optreden JO-11 spelers Sweel tijdens Drents Verbond Shoot Out-bokaal

Drents Verbond Shoot Out Bokaal 2018

Zondagmiddag mocht een delegatie van de JO-11 jeugdspelers van v.v. Sweel, SVV’04  en EHS’85 in stadion Oude Meerdijk in Emmen aantreden voor de Drents Verbond Shoot Out bokaal.

In de rust van de wedstrijd FC Emmen – Excelsior streden de verenigingen tegen elkaar om een plek in de halve finale. De drie verenigingen hadden vijf jeugdspelers uit de JO11 lichting geselecteerd. Zij mochten allemaal een shoot-outs nemen op een jeugdkeeper van FC Emmen O13. De vereniging met de meeste doelpunten plaatst zich voor de halve finale op 24 februari 2019 in de thuiswedstrijd tegen Vitesse.

VV Sweel

Namens v.v. Sweel waren de vijf jeugdspelers Alwin Nijenbanning, Thian Stevens, Jesse Janssens, Niek Berkhout en Parsa Khodadadi aanwezig bij de Drents Verbond Shoot Out Bokaal. Elke jeugdspeler van onze vereniging mocht een poging ondernemen om te scoren op een keeper van FC Emmen. v.v. Sweel mocht als eerste van start en kwam geweldig uit de startblokken. De eerste twee pogingen werden geweldig raak geschoten. De goede start konden de jongens van de JO11 geen goed vervolg geven. De 3de en 4de poging gingen helaas mis. FC Emmen O13 jeugdkeeper Loyd Kuiper had twee prima reddingen in huis.

Tegenstanders SVV’04 en EHS’85 hadden bij de intrede van de 5de  en tevens laatste ronde beide één goal gemaakt tegen twee van v.v. Sweel, spannend dus! De equipe uit Zweeloo mocht weer als eerste van start in deze ronde. Lichtelijk gespannen liep de laatste speler van de JO11 op de FC Emmen keeper af. Helaas werd de bal naast de goal geschoten en werd er geen punt gemaakt.

Doordat SVV’04 en EHS’85 wel hun laatste poging wisten te scoren stond er een gelijke stand op het scoreformulier na 15 Shoot outs. Bij en gelijke stand werd de knock-out regel ingezet. Wanneer de eerstvolgende poging niet werd gescoord viel je af voor de halve finale.

VV Sweel miste tot hun grote spijt ook deze kans. SVV’04 en EHS’85 gingen uitmaken wie door ging. Uiteindelijk trok EHS’85 aan het langste eind. v.v. Sweel was op een score gekomen van 2 uit 6. Als afsluiting werd er nog een mooie groepsfoto gemaakt.

FC Emmen wil v.v. Sweel bedanken voor hun deelname aan de Drents Verbond Shoot Out Bokaal.