v.v. Sweel (zon) uitgeschakeld in KNVB-districtsbeker

v v. Sweel (zon) heeft zich zondagmiddag ondanks een 3-2 zege op Sc Hoogersmilde niet weten te plaatsen voor de 1e ronde van het KNVB-districtsbekertoernooi. De ploeg van trainer-coach Ben Ribberink was afhankelijk van de uitslag van Wedde-GKC. De Oost-Groningers wonnen zondagmiddag het thuisduel met 4-2 en zijn daarmee groepswinnaar.

In een rommelig duel kwam v.v. Sweel voor rust op een 1-0 voorsprong door een kopgoal van Rink ten Berge. Na rust bouwde v.v. Sweel de voorsprong tegen de 4eklasser uit naar 2-0. Een vloeiende combinatie tussen Michiel Hofman en Martijn van der Veen werd op fraaie wijze door Jurjen Huitema afgerond. De thuisploeg gaf het initiatief gaandeweg steeds meer uit handen en Sc Hoogersmilde knokte zich terug tot  2-2. In de slotfase zette Kylian Hidding uit een voorzet van Ruben Looije de verdiende 3-2 op het scorebord.

v.v. Sweel kan zich nu opmaken voor de start van voetbalcompetitie. Komende zondag wacht de uitwedstrijd tegen Bargeres. De ploeg van trainer-coach Peter Timmer plaatste zich zondagmiddag dankzij een eenvoudige 3-1 zege op Smilde’94 voor de eerste ronde van het KNVB-bekertoenooi.